نسخه چاپی

مهدی تهرانی در گفتگو با نما:

چین برخلاف كشورهای غربی هیچ‌گاه در امور داخلی ایران دخالت نكرده است

عکس خبري -چين برخلاف کشورهاي غربي هيچ‌گاه در امور داخلي ايران دخالت نکرده است

قائم‌مقام معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: چین از نظر رویكرد سیاسی برخلاف كشورهای غربی هیچ‌گاه در امور داخلی ایران نظیر توان موشكی و نفوذ منطقه‌ای دخالت نكرده و موضع خصمانه‌ای علیه ایران نداشته است.

مهدی تهرانی، قائم‌مقام معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در باره توافق‌نامه 25 ساله ایران و چین به خبرنگار نما گفت: در خصوص ظرفیت‌های چین باید گفت این کشور در سال‌های گذشته نرخ رشد اقتصادی بالایی داشته است و در بین اقتصاددان‌ها به عنوان کارخانه دنیا شناخته می‌شود، از این‌رو ظرفیت‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری در کشور دیگری دارد.
وی با اشاره به طرح یک کمربند یک راه پیشنهاد شده از سوی رئیس‌جمهور چین و این موضوع که ایران هم در مسیر این طرح قرار دارد اظهار کرد: در این طرح بحث ارتباطات ریلی، جاده ابریشم دریایی و ارتباطات هوایی مطرح است.
قائم‌مقام معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی پیرامون یکی دیگر از ظرفیت‌های چین اشاره کرد: چون این کشور برای غالب کشورهای دنیا کالا تولید کرده است بیشترین میزان مطالبات مالی خارج از خاک سرزمینی‌اش و حجم زیادی از منابع ارزی در خارج از کشور دارد.
وی اشاره کرد: چین از نظر رویکرد سیاسی برخلاف کشورهای غربی هیچ‌گاه در امور داخلی ایران نظیر توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای دخالت نکرده و موضع خصمانه‌ای علیه ایران نداشته است. در عین حال در دوران تحریم‌ها و سختی‌های کشور ما در کنارمان ایستاده و در مجامع بین‌المللی از ما حمایت کرده است و در اوج دورانی که همه کشورها از خرید نفت از ایران خودداری کردند همراه ایران بوده است.
تهرانی با بیان مصادیقی از اینکه برخی شرکت‌های چینی به خاطر ارتباط با ایران تحریم شدند خاطرنشان کرد: امنیت کار اقتصادی و راهبردی با کشوری نظیر چین به عنوان شریک تجاری که در سختی‌ها همراه ایران بوده در مقایسه با کشورهای غربی ـ که در همه مسائل ایران دخالت می‌کنند و موضع خصمانه آنها مشخص است ـ بیشتر است.
وی ابراز امیدواری کرد: یکی از منفعت‌های ما با سرمایه‌گذاری چین در پروژه‌های مختلف از جمله پروژه‌های عمرانی کشور ما این موضوع خواهد بود که کشورهای غربی در سیاست فشار حداکثری خود شکست خواهند خورد.
تهرانی در پایان گفت: نه تنها از نظر اقتصادی، بلکه چنانچه ایران سه‌گانه امنیتی نظامی را با روسیه و چین در منطقه و خلیج‌فارس ایجاد کند قطعاً دست متخاصم امریکا از منطقه و خلیج‌فارس کوتاه خواهد شد.

۱۳۹۹/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...