نسخه چاپی

پیشنهاد طرح اصلاح قانون احزاب

مدیركل دفتر سیاسی مركز پژوهش‌های مجلس از تهیه طرح پژوهشی اصلاح قانون احزاب در این دفتر خبر داد و گفت: این طرح به كمیسیون شوراهای مجلس ارائه شده است.

به گزارش نما، ناصر جمالزاده در گفت‌وگو با فارس از تهيه طرح پژوهشي اصلاح قانون احزاب در اين مرکز خبر داد و گفت: اين طرح براي بررسي به کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس ارائه شده است.

وي ادامه داد: با توجه به اينکه قانون احزاب فعلي کشور مصوب سال 1360 است که در آن احزاب در کنار اقليت‌هاي مذهبي و اصناف قرار گرفته‌اند و اين شرايط به هيچ وجه پاسخگوي پيچيدگي‌هاي جامعه امروز نيست و لذا ضرورت بازنگري در اين قانون احساس مي‌شد.

جمالزاده يادآور شد: طرح پيشنهادي مرکز پژوهش‌هاي مجلس که با همکاري برخي از نمايندگان مجلس، صاحبنظران، اساتيد دانشگاه، احزاب و وزارتخانه‌هاي ذيربط تهيه شده است اکنون به کميسيون شوراها ارائه شده تا با بررسي‌هاي کميسيون طرح جامعي در اين زمينه تدوين شود. وي با اشاره به اينکه کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس اکنون در حال بررسي و تدوين طرح اصلاح قانون احزاب است يادآور شد در جريان بررسي اين طرح در کميسيون هم نماينده مرکز پژوهشهاي مجلس حضور خواهد داشت.

۱۳۹۱/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...