نسخه چاپی

‌كمك 6.7 میلیارد تومانی خیرین سلامت كردستان به حوزه پیشگیری از كرونا

عکس خبري -‌کمک 6.7 ميليارد توماني خيرين سلامت کردستان به حوزه پيشگيري از کرونا

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان كردستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس كرونا در استان تاكنون بیش از ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از سوی خیرین سلامت به دانشگاه علوم پزشكی كردستان كمك شده است.

به گزارش نما،مهدی‌علی مسیمر پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که به مناسبت هفته مشارکت‌ها در محل ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد با اشاره به اهداف مجمع خیرین سلامت اظهار کرد: توسعه و ترویج مشارکت خیرین در کمک به کاهش آلام دردمندان جامعه از طریق تامین منابع و امکانات مورد نیاز بخش سلامت است.

وی با بیان اینکه فعالیت کسانی که تقبل وظیفه خدمت‌ در مجمع را نموده‌اند افتخاری و انسان‌‌دوستانه است، افزود: تحقق این هدف والا نیازمند برخورداری از امکانات مادی علاوه بر تلاش، تفکر و پیگیری است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان کردستان گفت: این مجمع با هدف تجلی مبانی والای انسانی و با الهام از تعالیم انسان‌ساز دین مقدس اسلام، اصل مشارکت، مسئولیت همگانی، حرکت جامعه بسوی تعالی، کاستن از رنج و آلام محرومین و بهره گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین، تشویق و ترغیب توانگران و نیک اندیشان از طریق مشارکت‌های مادی و همچنین نظرات مشورتی، کارشناسی خیرین جامعه و تکمیل خدمات بخش عمومی و دولتی، خیریه و جهت دادن خدمات به سمتی که نیاز فوری و ضروری مردم تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مؤسسه تحت عنوان مجمع خیرین سلامت کشور با اهداف اشاره شده و در قالب سازمانی مردم‌نهاد، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و عام المنفعه با تأکید بر غیردولتی بودن در سال ۸۸ در استان کردستان تشکیل شد تا بتواند مظهری برای تجلی نیات خیرخواهانه مردمی خیرین در سطح استان باشد.

وی ضمن اشاره به خلاصه عملکرد مجمع خیرین سلامت استان کردستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون بالغ بر ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از سوی خیرین سلامت به دانشگاه علوم پزشکی کردستان کمک شده است.

ارتقاء عملکرد خیرین سلامت اولویت مجمع خیرین است

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان در ادامه اظهار کرد: ارتقاء و بهبود عملکرد خیرین سلامت از جمله اولویت‌های ما در راستای کمک به سلامتی مردم است.

مسیمر ادامه داد: سعی و تلاش ما بر این است که از محل کمک‌های خیرین این بخش بیشترین امکانات مورد نیاز بیماران تامین و فضای رفاه و سلامتی مردم فراهم شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی که از محل اعتبارات خیرین سلامت تاکنون ساخته شده بدون ایراد و مشکل است، خاطرنشان کرد: با کمک بنیاد برکت و همت خیرین در سال‌های قبل مرکز درمان ناباروری زنان در سنندج ساخته شده است که خدمات مناسبی در راستای نیازمندی‌های این افراد در داخل استان ارائه می‌دهد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کردستان با بیان اینکه کمک خیرین، خیرات کثیری به همراه دارد گفت: درصددیم برای برنامه‌های آینده خیرین بیشتری در این حوزه جذب کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این جلسه به اقدامات دانشگاه در ایام کرونا گریزی زد و گفت: به واسطه مشارکت اجتماعی، اقدامات و فعالیت‌هایی که در استان کردستان در ابتدای شیوع کرونا جهت مقابله، پیشگیری و مبارزه با این بیماری صورت گرفت، دانشگاه علوم پزشکی کردستان مورد مقبولیت توسط وزارت متبوع قرارگرفت.

فرزام بیدارپور خاطرنشان کرد: استان کردستان از لحاظ کرونا وضعیت قرمز پیدا کرده بود که در سریع‌ترین زمان ممکن با کمک کادر بهداشت و درمان، همه گروه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و ادارات از این حالت خارج شد لذا استمرار وضعیت موجود مستلزم مشارکت همگانی است.

وی با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از بیماری کرونا که با اطلاع‌رسانی مردم را نسبت به خطر این بیماری آگاه می‌ساختند، افزود: در این ایام با کمک مرکز بهداشت سنندج تشکل‌های مردمی با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم محلات سطح شهر، نقش بارزی در مقابله با کرونا داشته‌اند.

مدیر سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این جلسه بیان کرد: در هیچکدام از مراکز ارائه خدمت استان کردستان در ایام کرونایی تاکنون، وقفه‌ای در انجام امور تشخیصی، درمانی و مراقبتی ایجاد نشد که بخشی از این همت جهادگرانه را مدیون خیرین سلامت استان هستیم.

بهرام کندایی ضمن قدردانی از خیرین سلامت استان، اظهار کرد: خیرین سلامت به استناد آمار ارسالی از تمامی مراکز ارائه خدمت در استان، تاکنون در قالب تهیه تجهیزات پزشکی، وسایل حفاظت فردی ملزومات مصرفی و نقدی در ایام شیوع ویروس کرونا تاکنون کمک‌های شایانی نموده‌اند ودانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز قدردان این همت والای خیرین است.
فارس

۱۳۹۹/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...