نسخه چاپی

مرندی: فرصت‌ها را صرف اختلاف نكنیم

عکس خبري -مرندي: فرصت‌ها را صرف اختلاف نكنيم

مرندی گفت: حیف است كه ما وقت كشور را صرف اینگونه جواب‌دادن‌ها بكنیم امروز میان دولت و مجلس نباید كشمكش باشد و معتقدم این چیزی كمتر از حرام است، نباید طرفین همدیگر را تخریب كنند، هرچند نقد سازنده لازم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید علیرضا مرندی نماینده منتخب مردم در مجلس نهم و عضو کمیسیون بهداشت مجلس هشتم و مسعود پزشکیان نماینده منتخب مردم در مجلس نهم و عضو کمیسیون بهداشت مجلس هشتم شب گذشته میهمان برنامه ۲۲ در شبکه دو سیما بودند.

مرندی در ابتدا اظهار داشت: مردم کشور ما در طول بیش از سه دهه انقلاب در مقابل همه فشارها ایستاده است و ولایتمداری مردم ما روز به روز بیشتر شده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که نمایندگان در این سه ماه آینده مجلس هشتم چگونه باید عمل کنند، گفت: ما در ماه‌های آخر دوره وزارت همیشه تلاش می‌کردیم کارهای نیمه تمام را به اتمام برسانیم و امیدواریم مجلس نیز در این ماه‌های آخر تلاش کند کارهای نیمه تمام را به اتمام برساند.

نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی همچنین درباره گله‌گذاری برخی از نمایندگانی که در دوره نهم موفق به کسب رأی از مردم نشده‌اند گفت: بنده در دوره ششم مجلس رأی نیاوردم و برخلاف توصیه برخی دوستان گله‌ای هم از این بابت نکردم، زیرا در کشور موقعیت خدمت بسیار زیاد است و می‌توان با همه وجود در آن موقعیت‌ها تلاش کرد. ما معتقد به خداوند هستیم و هرچه او مقدر کند پذیراییم. ما باید هرچه بیشتر برای خدمت به مردم تلاش کنیم و جا برای کار بسیار است.

مرندی در ادامه گفت:‌ ما نباید خودبینی داشته باشیم بنابراین باید بسنجیم که برای کشور اسلامی‌مان و ۷۰ میلیون حزب‌اللهی چه کاری باید بکنیم. نباید وقت‌ها را صرف خودمان کنیم و به فکر برخی مسائل شخصی و اختلافات فردی باشیم و فرصت‌ها را در این مسائل هدر دهیم، چرا که خداوند در این صورت از ما راضی نخواهد بود.

وی یادآور شد: زمانی که من وزیر بودم از مجلس نسبت به من حرف‌های نادرستی زده می‌شد و من توجه نمی‌کردم و کار خود را انجام می‌دادم، زیرا حیف است که ما وقت کشور را صرف اینگونه جواب‌دادن‌ها بکنیم امروز میان دولت و مجلس نباید کشمکش باشد و معتقدم این چیزی کمتر از حرام است، نباید طرفین همدیگر را تخریب کنند، هرچند نقد سازنده لازم است.

وزیر اسبق بهداشت افزود: ایثارکردن فقط مختص به جبهه‌ها نیست انسان باید از حقوق خود بگذرد زیرا هدف نهایی ساختن کشورمان است.

مرندی در ادامه و با اشاره به برخی مشکلات حوزه درمان، خاطرنشان کرد: زمانی که طرح پزشک خانواده را به آقای رئیس جمهور ارائه دادیم ایشان تحت تأثیر قرار گرفتند زیرا ایشان مردمی و عدالت‌محور هستند . آقای رئیس جمهور گفتند این طرح که قرار بود ۵ساله اجرا شود باید ۲ ساله اجرا شود ولی لازمه آن تأمین بودجه و اعتبار آن است.

وی افزود: من هم معتقدم قانون برنامه پنجم در حوزه درمان نقصی ندارد و اگر هم دولت نقصی در آن می‌بیند پیشنهادش را به ما بدهد و ما آن را با جان و دل برطرف می‌کنیم. ما از دولت محترم و آقای رئیس جمهور و شخصی که عدالت‌محور است می‌خواهیم در زمان کوتاهی این کار برای مردم انجام شود زیرا معتقدیم حیف است که این کارهای خوب ابتر بماند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه گفت: مجلس نهم باید پاسخگوی آراء بالای مردم باشد. برخی نمایندگان فقط می‌خواهند مشکلات بخش خود را حل کنند در حالی که نماینده باید منافع عامه مردم را ببیند و از بخشی‌نگری بپرهیزد. در برخی مواقع می‌بینیم نمایندگان به کارهای اجرایی حوزه انتخابیه خود می‌پردازند در حالی که وظیفه نمایندگان چیز دیگری است.

وی با انتقاد از وضعیت بیمه‌ای کشور گفت: دولت در برخی جاها از بودجه غیرقانونی کارمندان خود را بیمه تکمیلی می‌کند، ولی مردم بیمه تکمیلی ندارند؛ ای کاش آقای رئیس جمهور جلوی این کار خلاف قانون را بگیرد.

۱۳۹۰/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...