نسخه چاپی

مقصرین قرارداد ننگین ویلموتس را بیشتر بشناسید!/ نقش مجلس و قوه قضائیه در مجازات خائنین!

عکس خبري -مقصرين قرارداد ننگين ويلموتس را بيشتر بشناسيد!/ نقش مجلس و قوه قضائيه در مجازات خائنين!

یكبار برای همیشه ازچنین پرونده ننگینی درس عبرتی برای دیگران بسازید و باگرفتن حكم توقیف اموال به سراغ تك تك عوامل مقصر در این پرونده بروید و از هر كس به اندازه سهم و جایگاهش در این پرونده غرامت بگیرید.

به گزارش نما – با حکم فیفا فدراسیون فوتبال ایران با محکومیتی سنگین در پرونده مارک ویلموتس روبرو شده و حالا باید با مقصران این فاجعه بزرگ برخورد شود. این شاید کمترین و به حق ترین خواسته مردم و علاقه مندان به فوتبال از نهادهای نظارتی و قضایی باشد. قرارداد با مارک ویلموتس که حاصل حضورش در ایران چیزی شبیه فاجعه بود و حتی شانس صعود ایران به مرحله دوم نهایی انتخابی جام جهانی را به حداقل رساند دستاوردی بزرگ برای مرد بلژیکی داشت و آن محکومیت ۶ میلیون و ۴۴۹ هزار یورویی برای ایران بود که با مبلغ روز ارز به چیزی حدود ۱۷۰ میلیارد تومان می‌رسد. این قرارداد شبه ترکمانچای قطعا یک مقصر ندارد و عوامل و افراد زیادی در ثبت این ننگ در فوتبال دخیل بوده اند.

*سقف غرامت!

پرونده ای که علاوه بر ایران سروصدایش در رسانه های بین المللی خارجی در قاره آسیا و دیگر قاره ها هم پیچید. پرونده ای که آقای سرمربی به اتفاق تیم وکلای زبده‌اش که همسرش به عنوان یک وکیل پارلمانی در آن حضور دارد، ایران را محکوم به پرداخت حدود ۶.۲ میلیون یورو کرده اند.

*فوتبال بی دروپیکر!

در بحث اول مربوط به این ماجرا باید گفت ظاهرا فدراسیون فوتبال کشورمان به شدت بی دروپیکرتر از قبل شده که هر اتفاقی در آن رخ می دهد. الان مدتهاست که این فدراسیون پس از رفتن تاج بلاتکلیف است و مهدی محمدنبی دبیرکل شده و تکلیف انتخابات و آمدن و نیامدن کفاشیان به عنوان جانشین تاج مشخص نیست. اساسنامه فدارسیون از یکسو، شکایت هایی که یکی پس از دیگری برای باشگاه های فوتبالی از راه می رسند و بی برنامگی تیم ملی برای دیدارهای تدارکاتی و اردوهای ملی. همه این مشکلات در فدراسیون فوتبال یکجا جمع شده اند، فدراسیونی که بسیاری از مسئولان غیرفوتبالی برای ورود به فضای آن سرودست می شکنند تا راه کسب شهرت را به جای ۱۰۰ سال یک شبه طی کنند و نامشان را برسرزبان ها بیندازند.

*کپی قرارداد کی‎روش!

بحث مهمتر در این فدارسیون قرارداد مارک ویلموتسی است که با کارنامه اخراج از دو تیم ملی بلژیک و ساحل عاج در دامان فوتبال ما قرارداده شد. جایی که باید بهترین وکلا و حقوقدانان فوتبالی در آن ورود داشته باشند، مدیران فدراسیون به هر دلیلی اعم از صرفه جویی همان قرارداد کارلوس کی روش را آوردند و با کم و زیاد کردن اسم سرمربی و دستیارانش به جای ۱۰ صفحه در ۸ صفحه تنظیم و کپی کردند و حتی یادشان رفت در صفحه آخرش بنویسند که این قرارداد در ۸ صفحه تنظیم شده و همان عبارت "این قرارداد در ۱۰ صفحه تنظیم شده است" همین حالا در متن قرارداد وجود دارد!

*ایراد وکلا به کل قرارداد!

شاه منصوری، یکی از دو وکیل جوان این پرونده بامداد امروز سه شنبه ۲۸ مرداد در برنامه تلویزیونی گفت این قرارداد سراسر ایراد است و سپس طاهری نماینده سازمان بازرسی کل کشور گفت هیچ وکیل سرشناسی با دیدن متن قرارداد حاضر به پذیرش وکالت این قرارداد نبوده است. اما ظاهرا این دو نفر بدون دریافت پول حاضر به حل این پرونده شده اند که مشخص می کند فدراسیون حتی در این بخش هم حاضر به هزینه برای رهایی از این حکم نداشته است!

*مقصر کیست؟

نکته غیرقابل تحمل برای مخاطب فوتبال این است که از هر کس سئوال می شود این قرارداد را چه کسی بسته است فرد مشخصی را معرفی نمی کنند. ظرف این سه ماه اخیر و پس از پیگیری های خوب اولیه پرونده به دست فراموشی سپرده شد و حالا که حکم اولیه آمده باز هم همه یادشان افتاده که دنبال مقصر بگردند!

*هشتگ مازیار ناظمی!

آنچه مشخص است در این پرونده تنها مهدی تاج مقصر نیست، وزیر ورزش تنها مقصر نیست، بلکه مجموعه افرادی مقصر هستند که در راه رسیدن به چنین توافق ننگینی دستی برآتش داشتند. امثال مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش که در همان دوران توییتی با هشتگ "خاطرات خدمات" در حساب کاربری اش نوشت و اشاره کرد که این قرارداد در تاریخ ثبت خواهد شد که مشخصا چنین اتفاقی در حال شکل گیری است!

*فرزند تاجر شکر!

آنچه کاملا واضح است اینکه مهدی تاج یکی از مقصران اصلی در این پرونده است که از حقوقدانان خبره در امر ورزش استفاده نکرده است و با اعتماد به یکی از فرزندان تجارت شکر (پدر آقای بهروز زنجانی) که شغل اصلی خودش هم همین است چنین قراردادی را تنظیم کرده و با تایید وزیر ورزش پای آن را امضا زدند!

*تقصیر وزیر!

در این ماجرا مسعود سلطانی فر هم مقصر است که علی نژاد معاون ورزش قهرمانی اش اعلام می کند همه قراردادهای اینچنینی در وزارت ورزش مورد بررسی قرار می گیرد ولی بعد می گوید ما داخل آن پرانتز معروف را ندیدیم! وقتی بندی به این مهمی را ندیده اید در واقع یعنی هیچ کجایش را ندیده اید! حتی آنها هم متوجه نشدند که در آخر قرارداد ۸ صفحه ای نوشته شده این متن در ۱۰ صفحه تنظیم شده است! آقای وزیر هنوز درباره پیشنهاد این مربی از سوی دفتر فرهنگی ایران و هلند توضیح نداده که گفته شد دستور به خدمت گیری مارک ویلموتس را همانجا صادر کرده بود!

*مجلس تا آخر پیگیر ماجرا باشد!

آقایان نماینده مجلس لطفا بیخیال نشوید! لطفا فقط شعار ندهید و اراده تان برای مقابله با این قبیل ضررهای هنگفتی که به بودجه مملکت می خورد را با صدور احکامی برای دریافت این مبالغ از متخلفان به کار بگیرید. چرا این ضرر مالی ۶.۲ میلیون یورویی باید از بیت المال پرداخت شود؟

*حکم توقیف اموال!

یکبار برای همیشه از چنین پرونده ننگینی درس عبرتی برای دیگران بسازید و با گرفتن حکم توقیف اموال به سراغ تک تک عوامل مقصر در این پرونده بروید و از هر کس به اندازه سهم و جایگاهش در این پرونده غرامت بگیرید. حتی شده ماشین زیر پای شان را بگیرید. چرا این غرامت را از جیب مردم و از بیت المال باید بدهیم؟ تیم های ملی نوجوانان و جوانان و رده های دیگر فوتبال ایران با بخش اندکی از این مبلغ دیدارهای تدارکاتی خوب می توانند داشته باشند. این درباره سایر تیم های ملی و غیره در ورزش ایران هم صدق می کند.

*ممنوع الخروجشان کنید!

تا کی دنبال مقصر می گردیم؟ امروز حرف از دادگاه تجدید نظر در CAS است و سپس دادگاه عالی ورزش که قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس می گفت: "شاید صدور حکم آن تا یک و شاید بیش از یک سال بطول بینجامد!" پس با صدور احکامی مانند ممنوع الخروجی یا ممنوع المعامله شدن، مقصران و متهمان پرونده را محدود کنید تا آنهایی که اموال هنگفت شان را به نام همسر، فرزند و مادر و برادرشان کرده اند قادر به تبدیل آنها به دلار و فرار از ایران نباشند. باید خائن به ایران را مجازات کرد و مردم از نهادهای نظارتی و قضایی توقعی غیر از این ندارند.

۱۳۹۹/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...