نسخه چاپی

تحلیل رئیس قوه قضائیه از اوضاع سوریه

رئیس قوه قضائیه گفت: مشكل آمریكا و غربی‌ها تنها حكومت بشار اسد نیست بلكه آنها با جبهه مقاومت مشكل دارند و غربی‌ها كه سیلی محكمی از مقاومت اسلامی خورده‌اند، قصدشان شكست مقاومت است.

به گزارش نما به نقل از اداره‌ کل روابط‌ عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با گرامیداشت هفته بسیج گفت: تشکیل بسیج از افکار بلند و ناب حضرت امام (ره) بود که با تیزبینی خاص و مردم‌شناسی عمیق خود موجب پیوند دفاع و معنویت شد.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه تمام بسیجیان در مسیر اهداف متعالی این تشکل گام بردارند اظهار داشت: بسیج مظهر دفاع از ارزش‌هاست که هنوز هم ثمرات بسیار خوب آن را در همه شئون شاهدیم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اوضاع سوریه گفت: متاسفانه با دخالت‌های نابجای کشورهای غربی و سران نادان و جاهل برخی کشورهای عربی، اوضاع سوریه بغرنج شده و البته مقاومت ملی و همه‌جانبه‌ این کشور در مقابل تمام فشارها به ویژه در برابر آمریکا، که برای سقوط بشار اسد بسیار عجله داشت تمام دشمنان این کشور را سردرگم کرده است.

آملی لاریجانی مقاومت سوریه در مقابل توطئه‌های خارجی را پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت دانست و تصمیم کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی برای ارسال سلاح به تروریست‌های این کشور را راه‌حلی «بسیار عجیب» توصیف و تاکید کرد:‌ بسیار عجیب است که کشورهای مدعی دموکراسی دربرابر کشوری که حکومت مستقر دارد و سران آن حاضر به برگزاری انتخابات ولو به قیمت برکنار رفتن خود در انتخاباتی آزاد هستند، تصمیم به ارسال اسلحه می‌گیرند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به این‌که آمریکایی‌ها و غربی‌ها به خوبی می‌دانند سوریه از محورهای اصلی مقاومت است، افزود: مشکل آمریکا و غربی‌ها تنها حکومت بشار اسد نیست بلکه آنها با جبهه مقاومت مشکل دارند و غربی‌ها که سیلی محکمی از مقاومت اسلامی خورده‌اند، قصدشان شکست مقاومت است.

وی خطاب به هم‌پیمانان عربی آمریکا اظهار کرد: کشورهای عربی هم باید بدانند که آمریکا و غربی‌ها به هیچ‌کدام از تعهدات خود پایبند نخواهند ماند.

آملی لاریجانی گفت: امیدواریم غربی‌ها به روش‌های مردم‌سالارانه تن دهند و به دور از غوغاسالاری و جنگ‌افروزی بگذارند مردم سوریه خودشان، برای آینده تصمیم بگیرند، نه‌ این‌که از آن سوی دنیا و با کمک برخی کشورهای عربی مردم این کشور را به خاک و خون بکشند.

رئیس قوه قضاییه در ابتدای این جلسه با تسلیت شهادت حضرت امام سجاد (ع)، از قشرهای مختلف مردم ایران و تمام شیعیان جهان به خاطر برپایی باشکوه ایام عزاداری حضرت اباعبدالله‌ الحسین (ع) قدردانی کرد و گفت:‌ تا زمانی که این عزاداری‌ها برپاست، شور حسینی در برابر ظلم و جور باقی است و اکنون حتی شاهد تجلی پیام عاشورا در مقاومت‌های مردمی خارج از ایران در مقابل ظلم و ستم هستیم.

وی تأکید کرد: برپایی باشکوه ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) توفیق بسیار بزرگی است که حضرت حق نصیب مردم ما کرده است و آثار عظیم دنیوی و اخروی آن قطعا شامل حال همه عزاداران شده و خواهد شد.

رئیس دستگاه قضا توسل به ائمه اطهار به‌ویژه امام حسین (ع) را یکی از راه‌های بسیار موثر سلوک الی‌الله برشمرد و گفت:‌ در عزاداری‌های عاشورایی حتی شاهدیم که جوان‌ها و افرادی که در ظاهر میانه‌ای با این امور ندارند، جذب مجالس حسینی می‌شوند و این موضوع عمق عظمت و معنویت واقعه عاشورا را نشان می‌دهد.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گزارشی درخصوص اصلاح فرآیندها و ارائه خدمات ثبتی در محیط مجازی ارائه کرد.

۱۳۹۱/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...