نسخه چاپی

دلیل روند كاهش شیوع كرونا در كشور

عکس خبري -دليل روند کاهش شيوع کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان گفت: مشاركت مردم در رعایت پروتكل‌های بهداشتی خوب بوده است.


به گزارش نما، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان در ارتباط تلفنی با رادیو ایران اظهار کرد: خدارا شکر مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوب بوده است. همکاران ما هم با همه جان و دل تلاش می‌کنند تا به همنوعان خود خود رسانی کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت امکانات و تجارب پزشکان از قبل بهتر شده است گفت: روند بستری و فوتی مقداری کم شده است اما روند رفتار این ویروس اینقدر پیچیده است. همه نتایج مثبتی که داریم تاثیر عملکرد مردم در یک ماه گذشته است. امیدواریم همین روند ادامه داشته باشد.

وی در خصوص وضعیت تولید واکسن افزود: برای تولید واکسن تمام دنیا در حال تلاش هستند. هنوز هم در مورد بیماری واگیر موثرترین راه واکسن است. همیشه زمان زیادی طول کشیده است تا واکسن‌ها کشف شده‌اند اما برخی بیماری ها هنوز واکسن ندارد. واکسن برای اینکه به مرحله کار برسد سه مرحله در کارآزمایی بالینی را باید بگذراند. ابتدا باید روی 100 نفر آزمایش شود و بعد روی طیف هزار نفر برود که موثر بودن و ایمن بودنش اثبات شود و بعد باید روی 30 هزار تا 40 هزار نفر تست شود و بعد بی خطر بودن آن اثبات شود. هنوز تاییدیه‌ای برای واکسن روسیه صادر نشده است.

لاری یادآور شد: مطالعاتی که در این بیماری شده است نشان می‌دهد که بعد از مدتی آنتی بادی از بدن این بیماران بیرون رفته است و این ما را نگران می‌کند. اینکه اصلا می‌شود برای 8 میلیارد جمعیت کره زمین واکنس تولید کرد نیز موضوعی پیچیده است.

وی بیان کرد: امیدوارم ایام محرم کمک کند تا با توسل به اهل بیت سلامت مردم را به دست بیاوریم. پزشکان و کادر درمانی زندگی شان با درد مردم عجین شده است.

۱۳۹۹/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...