نسخه چاپی

وعده متكی برای توضیح ماجرای سنگال

وزیر سابق امور خارجه كشور پاسخ به سوال بركناریش در سنگال را به بعد از دولت احمدی نژاد موكول كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، منوچهر متکی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در کنگان در پاسخ به این سوال که یارانه‌ها تا چه اندازه بر گرانی موثر بوده است، اظهار داشت: جا دارد از اقدام شجاعانه دولت در خصوص اجرای طرح یارانه‌ها تقدیر کرد و اذعان داشت که تلاش خوبی در این خصوص صورت گرفت.

یارانه‌ها علت بالارفتن تقاضای مصرف

وزیر سابق امور خارجه کشور اضافه کرد: در زمان اجرای این طرح بحث بر این بود که با اجرای یارانه‌ها شیب قیمت‌ها بیش از حد تند نباشد که فشار زیادی بر مردم وارد شود.

وی ادامه داد: همچنین نظر دولت بر این مقوله بود که وقتی به ازای هر نفر یارانه می پردازیم به همان اندازه هم تقاضای مصرف ایجاد می شود و اگر به موازات آن در عرصه تولید رشد نداشته باشیم مسلماً تورم ایجاد خواهد شد و باید به بخش تولید نیز به همان اندازه کمک شود.

وی افزود: امیدواریم تصمیماتی که از سوی دولت اتخاذ می شود در آینده نزدیک نتیجه شایسته ای داشته باشد.

پاسخ به سوالات انتخاباتی را به بعد از دی‌ماه موکول می‌کنم

وی در پاسخ به این سوال انتخاباتی که"قصد حضور در انتخابات را دارید یا خیر؟ " گفت: به گفته مقام معظم رهبری در حال حاضر نباید فضای کشور را به سمت انتخابات سوق دهیم؛ چون این کار باعث می شود که مسائل مهم کشور تحت الشعاع قرار بگیرد.

وی افزود: به دلیل جاذبه بالای انتخابات ممکن است بقیه فعالیت های کشور مختل شود و می توان پاسخ به این سوال را به بعد از دی ماه موکول کرد.

واکاوی مسئله سنگال پس از دولت دهم

وی همچنین پاسخ به سوال برکناریش در سنگال را به بعد از دولت احمدی نژاد موکول کرد و افزود: در هر نشست و محفلی چندین سوال در خصوص این بحث از من می‌شود ولی پاسخ به این سوال را نیز به بعد از دولت دهم موکول می کنم.

وضعیت فلسطین به امنیت ملی ایران ارتباط دارد

وی در ادامه اشاره‌ای به اتفاقات اخیر کرد و افزود: بحث فلسطین یکی از مباحث امنیت ملی کشور ما است و ایران به فلسطین به مانند یک بخش مهم امنیتی نگاه می کند.

وی گفت: چرا کشور آمریکا با هدف دخالت در امور کشورهای خاورمیانه و با غوغاسالاری در خصوص اینکه امنیت ملی این کشور در گرو اتفاقات دیگر کشورها است به هر عملی دست می زند، اما ایران این حق را ندارد زمانی که امنیت ملی کشورش که حقیقتاً در گرو امن بودن کشورهای خاورمیانه است سخنی به میان بیاورد.

۱۳۹۱/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...