نسخه چاپی

مشعل: مقاومت به زودی در كرانه باختری قدرت خواهد گرفت

عکس خبري -مشعل: مقاومت به زودي در کرانه باختري قدرت خواهد گرفت

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاكید كرد كه عدم حضور مقاومت در كرانه باختری ناشی از فشارهای امنیتی است كه از هر سو علیه آن اعمال می شود اما به زودی در كرانه باختری اعلام وجود خواهد كرد.

به گزارش نما،ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در جریان سخنرانی خود از طریق ویدئو کنفرانس در مراسم آغاز به کار کنفرانس «اسلام‌گرایان در جهان عرب و مساله فلسطین در سایه تحولات و انقلاب های عربی» که به همت مرکز مطالعات و رایزنی های الزیتونه و به مدت دو روز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: ما با هر گونه طرح سازشی که به اصول ملی فلسطینیان ضربه بزند، مخالف هستیم اما توافق آرام‌سازی اخیر با رژیم صهیونیستی به منزله کوتاهی در زمینه مقاومت نیست بلکه هدف از آن استفاده از راهکارهای مختلف برای آزادسازی فلسطین است.

مشعل با تاکید بر لزوم یکپارچه‌سازی مواضع طرفین فلسطینی و عربی، تصریح کرد: شکاف داخلی فلسطین یک مساله تحمیل شده بر ماست.

وی درباره تحولات صورت گرفته در جهان عرب نیز اظهار داشت: بی‌شک‌ بهار عربی یک تحول راهبردی بزرگ در مسیر آزادسازی فلسطین است و این تحول فضای مناسبی را برای جنبش حماس و حمایت از راهکار آزادسازی فلسطین فراهم می‌کند.

این رهبر برجسته فلسطینی خاطرنشان کرد که بهار عربی باعث گسترش روابط حماس با کشورهایی مانند مصر، تونس و مراکش شد و جنبش حماس به عنوان یک جنبش ملی آزاد بخش و اسلام‌گرا همچنان به اصول ملی و آرمان فلسطین پایبند است.

۱۳۹۱/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...