نسخه چاپی

برژینسكی: آمریكاقاطر احمق است

مشاور امنیت ملی اسبق امریكا كه هر از گاهی زبان به انتقاد می گشاید، روز گذشته در سخنانی تند و صریح از روابط آمریكا و اسراییل سخن گفت و با لحنی تند آمریكا را به یك "قاطر ابله" تشبیه كرد!

به گزارش نما به نقل از پارسینه، زبيگنيو برژينسکي در خصوص روابط آمریکا و اسراییل و اتفاقاتی که در این میان افتاده است، اظهار داشت: «من فكر نمي كنم كه ايالات متحده تعهدي ضمني به اين داشته باشد كه مانند يك قاطر ابله دنبال رو هر كاري باشد كه اسراييل انجام مي دهد.»

وی که در يك نشست كارشناسي با عنوان « ايران-۲۰۱۳:كارآمد كردن ديپلماسي» به عنوان سخنران كليدي حضور داشت، به صراحت حمله آمريكا يا اسراييل به ايران را يك اقدام «كاملا غير مسئولانه» خواند و گفت كه چنين اقدامي به معناي به آتش كشيدن منطقه خواهد بود.

وي همچنين هشدار داد كه سياستي كه بر پايه چنين گزنه هاي غير واقع گرايانه اي شكل بگيرد، در نهايت اعتبار آمريكا را از بين خواهد برد. وي مشاركت امريكا در جنگ عليه ايران را بي اخلاقي قابل توجه توصيف كرد.»

این سخنان برژینسکی در حالی مطرح می شود که طی ماه های اخیر روابط فی مابین از اوضاع مناسبی برخوردار نبوده و مقامات دو طرف کمابیش به یکدیگر طعنه زده اند. مهم ترین مسئله در این میان بحث حمله به ایران بود که در تا حدود یک ماه پیش عربده های مقامات صهیونیستی در این خصوص به وضوح دیده می شد و بعضا با مخالفت مقامات آمریکایی رو به رو بود که همین مسئله اختلافاتی را میان دو طرف ایجاد کرده بود.

از سوی دیگر در این مدت آمریکا به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و وابستگی مالی شدیدی که به لابی های صهیونیستی دارد، مجبور بود سطح تنش ها را کاهش دهد اما با پایان برگزاری انتخابات اختلافات دوباره کف روی آب شده و به چشم آمده است.

البته پس از تحولاتی که در لبنان و منطقه اتفاق افتاد نیز مقامات رژیم صهیونیستی با مشاهده "اقدام در مقابل اقدام" جمهوری اسلامی نه تنها لفاظی های جنگی خود را متوقف کردند، بلکه سخن از لحن دیپلماتیک به میان آوردند و کمی با امریکای اوبامایی همرنگ تر شدند.

۱۳۹۱/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...