نسخه چاپی

سفر هاشمی رفسنجانی لغو شد

سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به رفسنجان برای شركت در مراسم سالگرد امام جمعه این شهرستان لغو شد.

به گزارش نمابه نقل از مهر، از هفته ها قبل اینگونه در محافل عمومی و رسانه ای رفسنجان سخن گفته می شد که آیت الله هاشمی رفسنجانی برای شرکت در نخستین سالگرد امام جمعه رفسنجان که شوهر خواهر و پسر عموی وی نیز می باشد به زادگاهش سفر خواهد کرد در همین راستا مدارک خبرنگاران نیز برای شرکت در جلسات نیز دریافت شده و قرار بر این بود تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

در حالی عصر امروز سالگرد مرحوم شیخ محمد هاشمیان برگزار می شود که از قرار معلوم این سفر به دلایلی لغو شده است.

این درحالی است که خبرنگاران این خبر را پس از مراجعه برای دریافت کارتهای ورود به جلسات سخنرانی آیت الله رفسنجانی شندیده اند ضمن اینکه در این سفر شرکت بازدید از موزه ریاست جمهوری، سخنرانی در برخی از دانشگاههای رفسنجان نیز در دستور کار قرار داشته است.

مراسم سالگرد شیخ محمد هاشیمیان پنجشنبه نهم آذر از ساعت ۱۴ الی ۱۶:۳۰ در مسجد جامع رفسنجان برگزار خواهد شد.

آیت الله هاشمیان از روحانیان مبارز دوران انقلاب اسلامی در فروردین ماه سال ۱۳۰۷ در رفسنجان به دنیا آمد، وی در سن هفت سالگی به همراه پدر بزرگوارش مرحوم حجت‌الاسلام میرزاعباس هاشمیان به بهرمان نوق رفت و پدر وی در آن منطقه مکتب خانه‌ای دایر و به تبلیغ امور دینی پرداختند.

هاشمیان در سال ۱۳۳۷ به همراه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پسر عموی خود برای ادامه تحصیل به قم رفت و از محضر آیات عظامی چون مشکینی، علامه طباطبایی و نوری‌همدانی سطوح را به پایان رساند، وی همچنین از محضر آیت‌الله بروجردی و حضرت امام خمینی (ره) و دیگر علما خارج فقه اصول را آموخت.

وی بنا به توصیه آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله اراکی برای تبلیغ دین به منطقه نوق مراجعت کرد، هاشمیان که وکیل آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله سید عبدالهادی شیرازی بودند از همان زمان مرید و یاور حضرت امام خمینی (ره) در مبارزات خود علیه رژیم ستمشاهی بود.

وی حمایت‌های مادی و معنوی زیادی نیز از رزمندگان در دوران دفاع مقدس داشت.

هاشمیان از ابتدای انقلاب اسلامی امام جمعه رفسنجان بود و نماینده مجلس خبرگان، بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان، رئیس حوزه علمیه امام خمینی (ره)، رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان، نماینده آیت‌الله بروجردی و امام راحل را در کارنامه خدمات خود دارند.

۱۳۹۱/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...