نسخه چاپی

گزارش كاملی از بهترین‌های آسیا در 2012

مراسم انتخاب بهترین‌های سال 2012 آسیا درحالی امروز در مالزی برگزار شد كه سهم ایران در این مراسم تنها عنوان بهترین فدراسیون فوتبال سال آسیا بود ، ایران همچنین علی كریمی را در بخش بهترین بازیكن سال آسیا، محمد كشاورز را در قسمت بهترین بازیكن فوتسال، تیم ملی فوتسال را در بخش تیم‌های برتر فوتسال، علیرضا فغانی را در بخش بهترین داور و تیم ملی ایران در بازی جوانمردانه را به عنوان نامزد دریافت بهترین‌ها داشت كه نتوانست به عنوان برتر دست یابد.

طبق روال هر سال مراسم برترین‌های سال آسیا در ماه نوامبر برگزار شد و بهترین‌های آسیا شناخته شده و جایزه‌های خود را دریافت کردند. انتخاب فدراسیون‌ها نخستین بخش این مراسم بود جایی که فدراسیون فوتبال ایران در رقابت با فدراسیون‌های ژاپن، کره جنوبی و قطر عنوان بهترین را کسب کرد! این در حالی است که پس از شکست تیم ملی ایران برابر ازبکستان قرار گرفتن نام فدراسیون فوتبال ایران در میان نامزدها باعث تعجب برخی از کارشناسان و اهالی رسانه شده بود.

به گزارش نما به نقل از تابناک ،مراسم بهترین‌های سال 2012 قاره کهن عصر امروز در مقر کنفدراسیون آسیا برگزار شد و ژاپنی‌ها توانستند در مجموع 20 عنوان، 9 جایزه را به خود اختصاص دهند، اما ایران تنها در یک بخش و آن هم بهترین فدراسیون برتر توانست عنوان برترین را کسب کند.

فوتبال ایران در حالی این عنوان را به خود اختصاص داد که ژاپن، کره‌جنوبی و قطر نیز نامزد دریافت این عنوان بودند. این انتخاب در حالی رخ داد که ژاپنی‌ها نصف جوایز را به خود اختصاص دادند، اما مسئولان آسیایی با این انتخاب خود لبخندی به فدراسیون علی کفاشیان داشتند تا شاید این موضوع مرهمی بر زخم‌های اخیر فوتبال باشد.

ایران همچنین علی کریمی را در بخش بهترین بازیکن سال آسیا، محمد کشاورز را در قسمت بهترین بازیکن فوتسال، تیم ملی فوتسال را در بخش تیم‌های برتر فوتسال، علیرضا فغانی را در بخش بهترین داور و تیم ملی ایران در بازی جوانمردانه را به عنوان نامزد دریافت بهترین‌ها داشت که نتوانست به عنوان برتر دست یابد.

بر پایه این گزارش، "آیا میاما" از ژاپن بهترین بازیکن بانوی فوتبال آسیا و "عبدوا خمیدولو رسول‌اف" از ازبکستان بهترین کمک داور سال آسیا، نفراتی بودند که توانستند عنوان سال گذشته خود را تکرار کنند.

فوتبال ژاپن با کسب 9 عنوان بهترین‌های سال 2012 آسیا، در بخش‌های تیم فوتسال، بازیکن فوتسال مرد آسیا، داور مرد سال آسیا، داور زن سال آسیا، تیم فوتبال زنان سال آسیا، مربی بانوی سال آسیا، بازیکن دختر جوان سال آسیا، بازیکن لژیونر سال فوتبال آسیا و بازیکن سال زن فوتبال آسیا، در صدر کشورهای آسیایی قرار گرفت.

کره‌جنوبی با کسب 5 عنوان و ازبکستان با کسب 2 عنوان در رده‌های بعدی قرار گرفتند. ضمن اینکه فوتبال عربستان، استرالیا و قطر جایی در بین بهترین‌های سال آسیا نداشتند.

نتایج کامل مراسم برترین‌های سال 2012 آسیا به شرح زیر است:

بهترین فدراسیون: ایران

مرد سال فوتبال آسیا: لی کیون هو از کره‌جنوبی

بهترین بازیکن زن آسیا: آیا میاما از ژاپن

بهترین بازیکن آسیایی شاغل در لیگ‌های خارجی: کاگاوا از ژاپن

برترین بازیکن خارجی شاغل در لیگ‌های آسیایی: روجریو اسیس سیلوا کوتینیو از برزیل

بهترین بازیکن جوان آسیا:

مرد: مهند عبدالرحیم کرار از عراق

زن: شیباتا هانائه از ژاپن

بهترین مرد سال فوتسال آسیا: رافائل هنمی از ژاپن

بهترین تیم ملی فوتسال: ژاپن

برترین تیم المپیک آسیا:

مردان:کره‌جنوبی

زنان: ژاپن

بهترین باشگاه آسیا: اولسان هیوندای کره جنوبی

الماس سال آسیا: تان‌سری حمزه از مالزی

بازی جوانمردانه: ازبکستان

بهترین مربی سال آسیا:

زن: آساکو از ژاپن

مرد: کیم هو کو از کره جنوبی

بهترین داور:

مرد: یوئیشی نیشیمورا از ژاپن

زن:یاماگیشی ساچیکو از ژاپن

برترین کمک‌داور:

مرد: رسولف از ازبکستان

زن: کیم از کره جنوبی

حاشیه‌ مراسم معرفی برترین‌های فوتبال آسیا

فوتبال ایران در 6 بخش کاندیدای دریافت جایزه بود که تنها در یک بخش آن هم برترین فدراسیون توانست انتخاب شود اما نکته جالب اینجا بود که علیرضا فغانی کاندیدای ایران در بخش داوری و محمد کشاورز در بخش بهترین بازیکن فوتسال در این مراسم حضور نداشتند.

پس از پایان مراسم در شرایطی که علی کریمی به عنوان برترین بازیکن انتخاب نشده بود، حدود 50 تا 60 ایرانی مقیم کوالالامپور که اکثرا دانشجویان ساکن مالزی بودند در ردیف‌های منظمی مقابل در هتل ایستادند و هنگامی که کریمی از هتل خارج شد او را تشویق کردند. کریمی سپس با آن‌ها عکس یادگاری گرفت و از حضورشان تشکر کرد.

در این مراسم تنها به تمام کاندیداهای بهترین بازیکن مرد و زن آسیا سه کاپ کوچک دادند و بعد از آن کاپ بزرگ به بازیکن انتخاب شده اهدا شد.

قبل از اعلام اسامی بازیکنان برتر آسیا، کلیپی از بازیکنانی که در سه سال گذشته انتخاب شده بودند پخش شد.

در شرایطی که "حمزه حاجی ابوسما" منتخب بخش الماس آسیا فوت کرده بود، همسر او برای دریافت جایزه روی سن آمد.

بر خلاف سال‌های گذشته خبرنگاران خارجی اجازه ورود به سالن را نداشتند و حتی برخی خبرنگاران آسیایی که برای پوشش این مراسم ثبت نام کرده بودند چون دعوتنامه نداشتند اجازه ورود پیدا نمی‌کردند.

پذیرایی از مهمانان در این مراسم نسبت به سال‌های قبل ضعیف‌تر بود.

از ایران علی کفاشیان، غلامرضا بهروان، فریده شجاعی، عباس ترابیان، علی فتح‌الله‌زاده، علیرضا رحیمی و فیروزه دهقان در مراسم حضور داشتند.

۱۳۹۱/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...