نسخه چاپی

مشعل: اعراب در جنگ اخیر كنارمان بودند!

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینكه از ترور خود در سفر آتی به غزه نگران نیست، اعلام كرد كه آشتی ملی از نتایج پیروزی غزه و ارتقای جایگاه سیاسی فلسطین در سازمان ملل خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از مهر، خالد مشعل در گفتگوی مشروح با رویترز اظهار داشت : جنگ هشت روزه غزه با شروطی که جنبش حماس وضع کرد به پایان رسید و این مسئله به انزوای حماس پایان داد و حالت جدیدی را برای این جنبش وضع کرده است که احتمالا به آشتی ملی با جنبش فتح منجر خواهد شد.

وی شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را با شادی ساکنان نوارغزه و کرانه باختری مقایسه و اعلام کرد که این رژیم برای نخستین بار صراحتا و با حضور آمریکایی ها توقف درگیری ها همراه با شروط مقاومت را خواستار شد.

مشعل ضمن حمایت از اقدام ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر ارتقای جایگاه سیاسی فلسطین در سازمان ملل متحد به عنوان دولت ناظر گفت: این اقدام از نظر دیپلماتیک فلسطینی ها را مساوی با واتیکان قرار می دهد، اما از نظر سیاسی به اتحاد تلاشهای ملی برای برقراری آشتی با جنبش فتح کمک خواهد کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: من به برادر ابومازن گفتم ما می خواهیم ارتقای جایگاه سیاسی فلسطین در سازمان ملل متحد بخشی از استراتژی ملی که مبتنی بر مقاومت مردم غزه است باشد.

وی تاکید کرد: هنگامی که با یکدیگر متحد شویم و دارای یک مرجعیت واحد و مبارزات سیاسی واحدی باشیم به یک قدرت بزرگی تبدیل خواهیم شد و خواهیم توانست به دستاوردهای بیشتری دست یابیم.

مشعل در پاسخ به این پرسش که از سفر به نوارغزه که هفته آینده صورت خواهد گرفت و احتمال ترور وی توسط رژیم صهیونیستی نگران نیست؟ گفت: از این بابت نگرانی ندارم چرا که مرگ و زندگی دست پروردگار است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد غزه در جریان جنگ هشت روزه با رژیم صهیونیستی تنها نبود و حضور کشورهای مختلف عربی را همراه خود حس می کرد.

وی اظهار داشت کشور مستقل فلسطین باید در کل اراضی فلسطین تشکیل شود، اما تمایلی وجود دارد مبنی بر اینکه موضع کشورهای عربی و فلسطین یکسان شود و درباره برنامه های مشترکی اتفاق نظر وجود داشته باشد.

مشعل افزود: حماس به تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 به پایتختی قدس شریف و حق بازگشت آوارگان فلسطینی پایبند است آنها [کشورهای عربی و تشکیلات خودگردان فلسطین] نیز با این مسئله موافق هستند، اما این امر نباید همراه با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی یا نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین باشد.

وی تصریح کرد: اسرائیل بر سر میز مذاکره چیزی را به ما نخواهد داد، مگر اینکه ما در عرصه مقاومت قوی باشیم و تاریخ به ما آموخته است تنها با فشار است که اسرائیل از موضع خود عقب نشینی خواهد کرد.

۱۳۹۱/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...