نسخه چاپی

قیمت خرید حمایتی سیب صنعتی و گوجه فرنگی تعیین شد

عکس خبري -قيمت خريد حمايتي سيب صنعتي و گوجه فرنگي تعيين شد

رییس سازمان مركزی تعاون روستایی ایران از تعیین قیمت پایه خرید حمایتی سیب صنعتی به ارزش هركیلو گرم یك هزارو ۲۵۰ تومان و قیمت گوجه فرنگی یك هزار تومان برای امسال خبر داد.

به گزارش نما،سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، « محمد علی طهماسبی » افزود: استان آذربایجان غربی از قطب های مهم تولید سیب درختی و گوجه فرنگی در کشور است که در سالهای گذشته در چارچوب حمایت از کشاورزان سیب صنعتی و گوجه فرنگی به صورت حمایتی خریداری شده است.

وی افزود: امسال چنانچه این دو محصول قیمت پایین داشته باشند، شیوه های لازم برای خرید حمایتی پیش بینی شده است.

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت تمام شده محصول و همچنین مشکلات موجود در کارخانه های صنایع تبدیلی و تکمیلی و بحث های کارشناسی متعدد در جلسات قیمت گذاری و پیگیری های استاندار آذربایجان غربی، قیمت پایه محصول های یاد شده، تعیین و قرار است دستگاه های نظارتی نیز بر روند اجرایی خرید این محصولات نظارت لازم را داشته باشند.

طهماسبی، از کشاورزان درخواست کرد تا محصولات خود را به مراکز جمع آوری دارای مجوز تحویل داده و از فروش محصولات به قیمت پایین و به واسطه ها خودداری کنند.

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اضافه کرد: همچنین به منظور حمایت از کارخانه های صنایع تبدیلی و تکمیلی استان تسهیلات بانکی بصورت سرمایه در گردش دراختیار صنایع تبدیلی قرارمی گیرد.

طهماسبی افزود: چنانچه قیمت های اعلام شده، پایین بود و یا مشکلات احتمالی در خرید این محصولات وجود داشت، خرید حمایتی این محصولات با نرخ بالاتر دردستور کار قرار می گیرد.
ایرنا

۱۳۹۹/۶/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...