نسخه چاپی

توزیع كاغذ ارزان قیمت برای روزنامه‌ها

توزیع سهمیه كاغذ ارزان‌قیمت برای روزنامه‌ها از صبح شنبه، 11 آذرماه، توسط مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی نشرآوران آغاز می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، پدرام پاک‌آیین مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان این‌که سهمیه کاغذ ارزان علاوه بر روزنامه‌های سراسری در میان مطبوعات محلی که با ترتیب انتشار روزنامه دو یا سه روز در هفته منتشر می‌شوند، نیز توزیع خواهد شد، گفت: مدیران مسؤول روزنامه‌ها پس از دریافت حواله می‌توانند سهمیه کاغذ خود را از کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازنداران با قیمتی زیر قیمت بازار دریافت کنند.

او ادامه داد: توزیع کاغذ روزنامه با توافق معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازنداران صورت گرفته است.

پاک آئین با اشاره به اینکه قیمت این کاغذ 1800 تومان به ازای هر کیلوگرم و معادل قیمت تمام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر صنایع چوب و کاغذ مازنداران متعهد به تولید 60 هزار تن کاغذ در سال است.

او هدف از توزیع کاغذ ارزان‌قیمت در زونامه ها را کمک به تنظیم بازار و سوق دادن بازار به سمت مصرف‌کننده اصلی (مطبوعات) دانست و تصریح کرد: سهمیه‌های کاغذ ارزان‌قیمت روزنامه برای 90 روزنامه منطقه‌یی استانی و محلی و همچنین 65 روزنامه سراسری درنظر گرفته شده است.

پاک آئین افزود: مدیران مسؤول روزنامه‌ها پس از دریافت حواله کاغذ فرصت دارند طی مدت مشخصی مبلغ مورد نظر را پرداخت و کاغذ خود را دریافت کنند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری این‌که حواله کاغذ بین تمام روزنامه‌های منطقه‌یی و استانی بدون استثنا توزیع می‌شود، بیان کرد: تمام روزنامه‌های بخش خصوصی و بخش عمده‌ای از سایر روزنامه‌ها هم تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

او درباره توزیع کاغذ ارزان در میان مجلات یادآور شد: تولیدات داخل بیش‌تر در حوزه کاغذ روزنامه است، اما برای کاغذ تحریر که مورد استفاده مجلات است، برنامه دیگری در نظر است که به زودی اعلام خواهد شد.

پاک آئین با تاکید بر این‌که برای هر روزنامه سهمیه مشخصی در نظر گرفته شده است، گفت: این کاغذ بر حسب تیراژ اعلامی خود مدیران مسؤول و متناسب با تولید روزنامه توزیع می‌شود.

او با اشاره این‌که معاونت مطبوعاتی برای کاهش هزینه تمام‌شده مطبوعات تا به حال اقدامات گوناگونی را انجام داده است، اضافه کرد: یکی از این اقدامات صفر شدن تعرفه کاغذ وارداتی بوده است، چراکه تولید داخلی کفاف مصرف مطبوعات داخلی را نمی‌دهد و مطبوعات ناگزیر به استفاده از کاغذ خارجی هستند.

پاک‌آیین افزود: صفر شدن تعرفه کاغذ وارداتی تاثیرات خودش را در قمیت کاغذ نشان می‌دهد و کمکی به کاهش هزینه تمام‌شده مطبوعات است.

او یکی دیگر از اقدامات معاونت مطبوعاتی را توافق با کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران برای توزیع کاغذ ارزان‌قیمت در میان مطبوعات دانست و تأکید کرد: این اقدام بخشی از نیاز مطبوعات را با هزینه‌ای کمتر تامین می‌کند و هم همانطوری که در ماه گذشته شاهد بودیم، تاثیرات خودش را بر روی ثبات و تنظیم بازار آشکار می‌کند.

۱۳۹۱/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...