نسخه چاپی

یونان یكی از مهمترین و بزرگترین خریداران سلاح در اروپاست

بر اساس گزارشی كه در بروكسل و در ارتباط با تجارت سلاح در میان كشورهای اتحادیه اروپا منتشر شده است، یونان طی سال گذشته مبلغی بالغ بر یك میلیارد یورو سلاح خریداری كرده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ به گزارش خبرگزاري آلمان، بر اساس گزارشي كه در بروكسل و در ارتباط با خريد و فروش سلاح در ميان كشورهاي اتحاديه اروپا آمده است، يونان طي سال گذشته ميلادي مبلغي بالغ بر يك ميليارد يورو سلاح خريده است.

اين مساله در حالي روي مي‌دهد كه يونان به شدن به دليل بدهي هايش تحت فشار است؛ كه اين مساله يونان را به تمركز و سرمايه‌گذاري گسترده روي كاستن از ميزان درآمد كاركنان اين كشور، كاستن از ميزان مستمري، سرمايه‌گذاري‌ در زمينه خدمات اجتماعي و تمركز روي فروش مواد خام وادار كرده است؛ با اين حال به نظر مي‌رسد كه صنايع تسليحاتي يونان تحت تاثير اين بحران هيچ تغييري را تجربه نكرده است.

بر اساس اين گزارش، فرانسه با صادرات و توليدي بالغ بر 876 ميليارد يورو بزرگترين توليدكننده صلاح در اتحاديه اروپاست.

793 ميليون يورو از اين 876 صرف نوسازي و توليد هواپيماهاي جنگي جديد شده است.

علاوه بر اين،‌اين كشور ادوات جنگي همچون بمب و موشك به ارزش 58 ميليون يورو توليد كرده است.

يتاليا و هلند نيز با صادراتي بالغ بر 53 ميليون يورو در رتبه دوم و سوم اين گزارش قرار دارند.

آلمان در رتبه چهارم اين رتبه‌بندي قرار دارد.

اين گزارش در ادامه مي افزايد از مجموع 35/8 ميليون يورويي كه آلمان براي خريد سلاح صرف كرده است حدود 24 ميليون يورو براي خريد هواپيماها و تجهيزاتي كه نام دقيق آن‌ها ذكر نشد، صرف شده است.

در ماه ژانويه نيز انتشار خبري مبني بر آن كه آتن اعلام كرده است كه درصدد خريداري 60 جت جنگي به ارزش 4 ميليارد نيازمند است باعث شگفتي كشورهاي عضو اتحاديه اروپا شده بود.

هليكوپتر و زيردريايِي‌هاي اتمي از ديگر ادوات نظامي مورد نياز يونان بوده است به گونه اي كه اين كشور را به عنوان يكز از مهمترين و بزرگترين خريداران سلاح در اروپا، مطرح كرده است.

در سال 2010، سه درصد توليد اقتصادي اين كشور به تامين سلاح اختصاص يافت.

۱۳۹۰/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...