نسخه چاپی

دريادار موسوي خبر داد

آمادگی ایران برای تامین شناور رزمی دیگركشورها

عکس خبري -آمادگي ايران براي تامين شناور رزمي ديگرکشورها

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از آمادگی ایران برای تامین نیاز شناورهای رزمی كشورهای دوست در صورت اعلام نیاز آنها خبر داد.

به گزارش نما، امیر دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با فارس، با اشاره به رونمایی جدیدترین دستاوردهای این نیرو به مناسبت روز نیروی دریایی، آنها را گوشه‌هایی از تلاش متخصصان صنعت کشور برای ارتقا توان دریایی جمهوری اسلامی ایران دانست.

موسوی با اشاره به الحاق دو فروند زیردریایی سبک کلاس غدیر به ناوگان دریایی ارتش، تصریح کرد: ارتقای توان زیرسطحی یکی از اولویت‌های اصلی نیروی دریایی ارتش است که در راستای عملی کردن تدابیر فرمانده معظم کل قواست و نداجا نیز برنامه‌های منظمی دارد تا به گسترش و ارتقا این توان بپردازد.

وی الحاق این دو زیر سطحی را مهر تاییدی بر اهتمام نیروی دریایی ارتش برای ارتقا توان زیردریایی خود دانست و گفت: پیش از این نیز تعداد دیگری از زیرسطحی های بومی و کاملا ایرانی غدیر در مقاطع مختلف، به ناوگان ارتش ملحق شده اند.

به آب اندازی سازه اصلی ناو موشک انداز سینای ۷ و افتتاح فاز دوم ناوشکن بومی سهند نیز از دیگر مواردی بود که معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در گفتگو با فارس به آن اشاره کرد و اظهار داشت: شناورهای موشک انداز کلاس سینا در گذشته نیز در آبهای خلیج فارس و نیز در دریای خزر به آب اندازی شدند که اینها نیز در راستای تامین بخش دیگری از نیازهای نیروی دریایی در تامین یگان های سطحی متناسب با ماموریت های محوله است.

ولی با اشاره به ویژگی های ناوشکن سهند و مقایسه آن با ناوشکن بومی جماران گفت: اینکه امروز ناوشکن جماران در ماموریت های طولانی و در آبهای دوردست بین الملی حاضر می شود و کشورهای بیگانه شاهد حضور مقتدارنه آن در آب های آزاد هستند، مهر تاییدی بر ادعاهای جمهوری اسلامی ایران در خودکفایی در عرصه طراحی و ساخت یگان های بزرگ رزمی و سطحی است.

وی همچنین گفت: این موضوع همچینین اعلام آمادگی برای تامین نیازهای کشورهای دوست و کشورهای منطقه در عرصه شناورهای سطحی و رزمی است که در صورت اعلام آنها، ما توانایی انجام این کار را داریم.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در بخش پایانی این گفتگو به دیدار فرماندهان و کارکنان این نیرو با فرمانده معظم کل قوا اشاره کرد و افزود: این دیدار برای پرسنل نیروی دریایی ارتش به منزله تجدید بیعت و گرفتن روحیه برای ادامه کار است هرچند در این دیدارها جدیدترین تدابیر حضرت آقا نیز درخصوص پیشرفت نیروی دریایی و گسترش فرهنگ دریایی در کشور عنوان می شود.

موسوی خاطرنشان کرد: از تاکیدات همیشگی ایشان، ارتقا توان دریایی و حضور مستمر در آبهای آزاد است و رهبری معظم انقلاب به موضوعات دیگر نظیر آموزش، نیروی انسانی، ایجاد فرهنگ دریایی در استفاده از سواحل عظیم دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر نیز تاکید دارند و معتقدند نیروی دریایی نقش مهمی در پیشرفت کشور بواسطه فرهنگ دریایی دارد.

۱۳۹۱/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...