نسخه چاپی

غرامت میلیونی رویترز به دختران ایرانی

عکس خبري -غرامت ميليوني رويترز به دختران ايراني

در پی بسته شدن دفتر رویترز به خاطر گزارش جهت دار "دختران نینجاكار ایرانی" این بنگاه رسانه ای حاضر شده است برای آغاز مجدد فعالیت خود چندین میلیون پوند غرامت پرداخت كند.

به گزارش نما به نقل ازدیدبان، همه چیز از گزارش اسفندماه 90 رویترز شروع شد. در این گزارش که با نام"ایران دختران نینجاکار را به عنوان قاتلین بالقوه آموزش می دهد" در رسانه های جهان منتشر شد طوری القا گردید که گویا این دختران، کماندوهای نظامی هستند و کاری جز آدمکشی ندارند. موج انتقادات سریعا رویترز را به عکس العمل و اصلاح گزارش واداشت و حتی هم اکنون این گزارش در وب سایت رویترز در دسترس نمی باشد.

با شکایت بانوان نینجاکار کرجی، پرونده رویترز وارد دور جدیدی شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در خصوص این تصاویر ویدئویی، با دفتر رویترز در تهران تماس برقرار کرد و در نتیجه از 11 نفر از کارکنان دفتر رویترز در تهران درخواست شد کارت های مطبوعاتی خودشان را تحویل دهند.به عبارت دیگر دفتر رویترز در تهران تعطیل شد. همچنین مدیر دفتر رویترز هم اکنون به قید وثیقه آزاد شده است.
همه این مسائل و محروم ماندن این خبرگزاری از بازار خبری ایران باعث شده است که مسوولان ارشد رویترز تصمیم بگیرند به دنبال جلب رضایت بانوان نینجاکار باشند.
در همین زمینه پوندهای انگلیسی قرار است از این مشکل گره گشایی کند. به گزارش دیدبان، برخی منابع آگاه مدعی شده اند که 3 میلیون پوند از طرف رویترز برای پس گرفتن شکایت شاکیان و فعالیت دوباره دفتر رویترز در تهران تدارک دیده شده است.

۱۳۹۱/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...