نسخه چاپی

برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهرداری‌ها و بانك‌ها به میدان بیایند

رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره به آلودگی در شهر و پدیده ریزگرد در برخی از شهرها، تاكید كرد: توسعه فضای سبز به ویژه در كلانشهرها امری حیاتی است.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهدي چمران در پنجاه و چهارمين اجلاس عمومي شوراي عالي استان‌ها ضمن گراميداشت هفته منابع طبيعي به اقليم خشك كشور ايران اشاره كرد و گفت: به جز خطه شمال كه از نعمت جنگل و فضاي سبز وسيع برخوردار است، در بسياري از نقاط كشور با خشكسالي مواجه هستيم و حتي در برخي شهرها بيش از هشت سال است كه خشكسالي وجود دارد.

وي با اشاره به آلودگي هواي شديد در كلانشهرهاي تهران، تبريز و اصفهان خاطرنشان كرد: در استان‌هايي همچون خوزستان، ايلام و كرمانشاه نيز به دليل وجود پديده ريزگرد از كشورهاي همسايه دچار آلودگي هوا هستند كه طبعا در اين استان‌ها نيز بايد توسعه فضاي سبز بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.

وي با اشاره به غرس چندنهال به دست مقام معظم رهبري در روز درختكاري تاكيد كرد كه همه ما بايد دنباله‌رو اين حركت باشيم.

چمران مهمترين مساله چند روز اخير را برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس توصيف كرد و گفت: مردم با حمايت از كانديداهاي اصلح و راي دادن وظيفه خود را انجام دادند.

وي به مشاركت بيش از 64 درصدي مردم اشاره كرد و گفت: دولتهاي غربي متوجه شدند كه ملت ايران نظام خود را قبول دارند و ناچار در برابر خواسته مردم سر تعظيم فرود آوردند.

به اعتقاد رييس شوراي عالي استان‌ها، كثرت حضور مردم پاي صندوقهاي راي در تهران و ديگر شهرها سيلي محكمي به گوش دشمنان بود كه مدتها از اين بابت گيج خواهند ماند.

چمران به تلاش‌هاي دشمنان جمهوري اسلامي ايران براي دلسرد كردن مردم و كاهش مشاركت در انتخابات اشاره كرد و گفت: با وجود همه اين تلاش‌ها، آنها موفق نشدند و اين پيروزي ملت، الگوي خوبي براي كشورهايي است كه موج بيداري اسلامي در آنها شكل گرفته است.

وي ادامه داد: در كشورهايي همچون مصر، پيروزي ملت ايران موجب شادماني و پشتيبان محكمي براي آنها و پايداري‌شان براي پيروزي نهايي خواهد بود.

رييس شوراي عالي استانها در ادامه با اشاره به همزماني جلسه شوراي عالي استان‌ها با روز نيكوكاري، اين روز را يك جشن معنوي و روحاني توصيف كرد و گفت: شهروندان بدون هيچ درخواستي در اين روز به همنوعان خود كمك مي‌كنند و اين اخوت و برادري ميان ملت موجب بركت و نعمت‌هاي خداوند شده است و خدا نيز وعده داده كه دوبرابر آن را به ما بازمي‌گرداند، بنابراين هيچ‌كس از نيكوكاري متضرر نخواهد شد.

چمران هميشه با اشاره به 25 اسفندماه، سالروز بمباران حلبچه به دست صدام، همچنين به 29 اسفند روز ملي شدن صنعت نفت اشاره كرد و گفت: همه ملت تلاش كردند كه صنعت نفت ايران ملي شود، اما به دليل تشتت و تفرقه‌ در نهضت ملي شدن نفت در مقطعي از زمان كه به شكست آن منجر و موجب شد كه سالها حكومت پهلوي، بر ما حكمراني كند.

رييس شوراي عالي استان‌ها در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به وقوع زلزله 4.2 ريشتري در دهلران و 4 ريشتري در فارس در صبح امروز، يادآور شد: كشور ايران روي خط زلزله قرار دارد و اين در حاليست كه بافت فرسوده بسياري نيز در سراسر كشور وجود دارد.

وي به نمايندگان عالي شوراي استان‌ها تاكيد كرد كه نسبت به اين مساله حساس باشند و با توجه به امر نوسازي بافت‌هاي فرسوده، از بروز تلفات در مواقع زلزله جلوگيري كنند.

به اعتقاد چمران انتظار داشتن از دولت به تنهايي اشتباه است، چرا كه امر نوسازي بافت‌هاي فرسوده از عهده دولت به تنهايي خارج است و بايد شوراها، شهرداري‌ها و به ويژه بانك‌ها به اين ميدان بيايند.

۱۳۹۰/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...