نسخه چاپی

رد ادعای ساخت بمب پلوتونیومی توسط ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی با رد ادعای ساخت بمب پلوتونیومی توسط ایران گفت: آژانس انرژی اتمی كه به طور مرتب تاسیسات ما را بازرسی می‌كند، گزارشی درباره اینكه سوخت رآكتور خارج از راكتور باز فرآوری شده‌، نداشته است.

به گزارش نما، فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌و‌گو با فارس، درباره ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر «تلاش ایران برای ساخت بمب پلوتونیوم»، گفت: مگر این رسانه‌ها هر چه بگویند درست است؟

وی با تاکید بر اینکه در ایران چنین موادی نداریم و آژانس انرژی هسته‌ای نیز مواد هسته‌ای کشورمان را بازرسی کرده است، اظهار داشت: پلوتونیوم باید در رآکتور تولید شود و پس از آن باز فرآوری سوخت صورت بگیرد؛ تا کنون همچنین اقداماتی در ایران صورت نگرفته و آژانس هم بر این امر صحه گذاشته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه باید ادعاهای رسانه‌های غربی بر مبنای یک دلیل علمی باشد، گفت: آژانس انرژی اتمی که به طور مرتب تاسیسات کشور را بازرسی می‌کند، گزارشی درباره اینکه سوخت رآکتور خارج از راکتور باز فرآوری شده‌، نداشته است.

وی این اخبار را جوسازی جدید رسانه‌های غربی پیش از مذاکرات کشورمان دانست و افزود: چون مذاکرات آژانس نزدیک است یا احیانا آن ۷ کشور می‌خواهند بنشیند با هم صحبت کنند، خبرگزاری ها یک ادعاهایی را مطرح می‌کنند.

یکی از رسانه‌های غربی چند روز پیش مدعی شده بود که ایران در آستانه‌ی تولید پلوتونیومی قرار دارد که می‌تواند در ساخت بمب به کار رود.

۱۳۹۱/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...