نسخه چاپی

انتخاب نخست‌وزیر دولت انتقالی مخالفان

ریاض حجاب نخست وزیر سابق سوریه كه چند ماه پیش از سوریه خارج شد، بیشترین شانس را برای نخست وزیری دارد. گفته می شود وی مورد حمایت اردن و كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز هست.

به گزارش نما به نقل از مهر، آخرین موضع ناتو درباره استقرار موشکهای پاتریوت در مرزهای ترکیه با سوریه، انتخاب نخست وزیر دولت انتقالی مخالفان طی ماه جاری و کشته و زخمی شدن دهها تروریست در منطقه تلکلخ آخرین تحولات سوریه است.

انتخاب نخست وزیر دولت انتقالی مخالفان

- روزنامه الحیات چاپ لندن امروز در گزارشی اعلام کرد: مخالفان سوری پس از مذاکرات سه روزه در قاهره که با حضور جدی جریانهای وابسته به اخوان المسلمین برگزار شد، درباره انتخاب نخست وزیر دولت انتقالی طی ماه دسامبر جاری توافق کردند.

بنابر این گزارش، ریاض حجاب نخست وزیر سابق سوریه که چند ماه پیش از سوریه خارج شد، بیشترین شانس را برای نخست وزیری دارد. گفته می شود وی مورد حمایت اردن و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز هست.

- به گزارش خبرگزاری النشره لبنان "یوری اوشاکف" معاون رئیس جمهور روسیه در کنفرانسی خبری اظهار داشت: پوتین در سفر هفته جاری به ترکیه درباره بحران سوریه گفتگو می کند. پوتین روز دوشنبه (سوم دسامبر) به ترکیه سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور دیدار می کند.

- به گزارش رویترز "وانا لانگسکو" سخنگوی ناتو روز گذشته با اشاره به نزدیک شدن به زمان استقرار سیستم موشکی در مرزهای ترکیه و سوریه، اعلام کرد: استقرار موشکهای پاتریوت برای دفاع از ترکیه چندین هفته به درازا خواهد کشید.

افزایش تروریستهای کشته شده در تلکلخ

- خبرنگار روزنامه السفیر در طرابلس در گزارشی اعلام کرد: 30 تن از اعضای گروههای مسلح در شمال لبنان که صبح امروز در نظر داشتند وارد خاک سوریه شوند، در کمین نیروهای ارتش گرفتار شدند.

در پی این درگیری 22 نفر کشته شدند که 21 نفر از آنها لبنانی و یک نفر فلسطینی است. این اعضای گروههای مسلح در شمال لبنان در نظر داشتند با ورود به سوریه با نیروهای دولتی وارد درگیری شوند.

روزنامه السفیر اسامی این کشته شدگان را منتشر کرده است.

- یک منبع امنیتی در گفتگو با روزنامه الحیات از کشته شدن 3 تبعه لبنانی در کمین روز گذشته نیروهای امنیتی سوریه در حومه حمص خبر داد.

- روزنامه الاخبار لبنان نیز در گزارشی اعلام کرد: طی ماههای اخیر از آغاز ناآرامیهای سوریه 200 تبعه لبنانی در اراضی سوریه کشته شده اند. این افراد در مناطق مختلف سوریه در درگیری با ارتش این کشور کشته شده اند.

۱۳۹۱/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...