نسخه چاپی

تظاهرات میلیونی حامیان مرسی در قاهره

با ادامه وخامت اوضاع در مصر در پی تصویب پیش‌نویس قانون اساسی این كشور، طرفداران رئیس جمهور این كشور امروز در قاهره و دیگر شهرهای این كشور تظاهرات كردند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، شهر قاهره پایتخت مصر و دیگر شهرهای این کشور، امروز شنبه شاهد تظاهرات گسترده حامیان جریان‌های اسلامگرا، در حمایت از محمد مرسی رئیس جمهور این کشور است.

این تظاهرات در مقابله با تظاهرات، اعتصاب و نافرمانی مخالفان رئیس جمهور که خواستار برکناری وی هستند شده است.

حزب «آزادی و عدالت» شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین، اعلام کرده است که «گروه‌های اسلامگرا، ملی‌گرا و انقلابی، امروز شنبه به خیابان می‌آیند تا حمایت خود را از رئیس جمهور منتخب ملت نشان دهند».

اخوان المسلمین با پیش‌بینی حضور دو میلیون نفر در این تظاهرات اعلام کرد که این تظاهرات ابتدا در میدان النهضة در مقابل دانشگاه قاهره و همچنین در دیگر خیابانهای قاهره برگزار خواهد شد.

همچنین قرار است جماعت اسلامی و گروه دعوت سلفیة و انصار السنة المحمدیة و احزاب آزادی و عدالت و حزب النور و نیز تظاهراتی با عنوان «حمایت از قانون والشریعة» در میدان مسجد عمر مکرم در اسیوط برگزار کنند.

از سوی دیگر، اعتصاب جریان های مخالف در میدان التحریر قاهرة ادامه دارد. این در حالی است که شورای قانون اساسی ، پیش نویس این قانون را تصویب کرده و قرار است امروز به رئیس جمهور تحویل دهد.

محمد البرادعی از رهبران معترضان در این باره گفته است که پیش‌نویس قانون اساسی، «غیرقانونی» است و رئیس جمهور مصر مسئول درگیری‌های آینده در کشور خواهد بود.

از سوی دیگر، خالد علی نامزد سابق ریاست جمهوری مصر نیز در سخنانی در جمع تظاهرکنندگان خواستار نافرمانی مدنی در تمامی کشور تا لغو پیشنویس قانون اساسی شد.

بر اساس پیش‌نویس قانون اساسی که توسط شورای قانون اساسی به تصویب رسید، شریعت اسلامی مبنای تدوین قوانین در مصر قرار خواهد گرفت.

۱۳۹۱/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...