نسخه چاپی

پهپاد آمریكایی سقوط كرد

هواپیمای بدون سرنشین آمریكایی كه قرار بود بر فراز اقیانوس هند پرواز عملیاتی انجام دهد، پس از برخواست سقوط كرد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از روزنامه واشنگتن پست نوشت: نیروی هوایی ایالات متحده به دنبال سقوط دو فروند هواپیمای بدون سرنشین طی یک سال گذشته، عملیات این جنگ افزارها در خارج از مرزهای ایالات متحده را متوقف کرد.

یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا، که در اختیار نیروی هوایی این کشور قرار داشت، اوایل روز جاری پس از برخواست از باند، بر فراز فرودگاه سیشل سقوط کرد. به گفته منابع آگاه در نیروی هوایی آمریکا، این هواپیما به وسیله یک پیمانکار نظامی بی تجربه در فرودگاه سیشل به هوا برخواست و پس از شش دقیقه سقوط کرد.

این پیمانکار نظامی بدون اجازه مقامات نیروی هوایی، این هواپیما را مسلح کرده و به پرواز در آورده بود.

هواپیمایی که سقوط کرده بود، از نوع MQ-9 بوده است. هدایتگر این هواپیمای 8.9 میلیون دلاری، پس از آن که متوجه نقص در سیستم کنترل شد، سعی در فرود آوردن این هواپیما نمود اما پیش از فرود چزخ های این هواپیما باز نشده بود.

این هواپیمای بدون سرنشین اگر چه در فرودگاه غیر نظامی سیشل سقوط کرده بود، اما گزارشی از زخمی یا کشته شدن هیچ غیر نظامی مخابره نشده است. این دومین حادثه از این نوع برای هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در سال جاری است.

با وقوع این حادثه و سقوط یک فروند هواپیمای دیگر از این نوع، نیروی هوایی آمریکا اجازه پرواز این هواپیماها را در خاک ایالات متحده ممنوع اعلام کرد. نیروی هوایی البته اعلام کرده است که در صورت صدور مجوز در موارد خاص، اجازه چنین عملیات هایی را به هدایتگران خواهد داد. در این راستا، کلیه حقوق و مسؤولیت های حوادثی این چنینی را نیز بر عهده گرفته است.

آمریکا در سال های اخیر، از هواپیماهای بدون سرنشین در عملیات های نظامی بسیاری استفاده کرده است. ارتش این کشور، هم اکنون در حال گسترش بیش از پیش این سلاح ها در واحدهای نظامی خود در سراسر دنیا است. واحدهای نظامی مستقر در خاک آمریکا نیز به گونه ای گسترده برای عملیات های آموزشی و پشتیبانی از این هواپیماها استفاده می کنند.

گفتنی است این هواپیما، از همان نوع هواپیماهایی است که در بمباران اهداف طالبان به طور وسیعی در وزیرستان پاکستان مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۳۹۱/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...