نسخه چاپی

هدیه یك مرجع تقلید به حمید سوریان

عکس خبري -هديه يك مرجع تقليد به حميد سوريان

حضرت آیت الله مكارم شیرازی یك دوره تفسیر كامل نمونه به حمید سوریان قهرمان كشتی فرنگی جهان اهدا و به وی توصیه كرد حداقل تا سی سالگی ورزش قهرمانی را ادامه دهد.

به گزارش نما به نقل از رسا، حمید سوریان قهرمان و نابغه کشتی فرنگی جهان روز شنبه در سفر به شهر مقدس قم با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش در ابتدای این دیدار حمید سوریان گزارشی از مدال هایی که در عرصه جهانی به دست آورده ارائه کرد و دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی را اسباب سعادت و خوشحالی خود دانست.

وی با بیان این که اگر اتفاق خوبی هم در ورزش کسب شده به برکت دعای خیر مراجع تقلید و علما است، گفت: ورزشکاران کشورمان برای تداوم روند موفقیت های خود نیازمند دعای خیر مراجع و علما هستند.

نابغه کشتی فرنگی جهان، ارزش ورزش و قهرمان شدن را به حفظ روحیه پهلوانی و تواضع در برابر مردم دانست و از حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواست برای ادامه موفقیت هایش وی را دعا کند.

حمید سوریان در بخش دیگری از این دیدار نظر حضرت آیت الله مکارم شیرازی را درباره خداحافظی خود از دنیای کشتی جویا شد و گفت: من تاکنون شش مدال ورزشی از نوع خوش رنگ ترین آن(طلا) برای جمهوری اسلامی ایران کسب کرده ام و وقتی در خیابان با مردم روبرو می شوم آنها از من می خواهند که در مسابقات بعدی نیز شرکت و برای میهنم افتخار کسب کنم، از سویی دیگر بسیاری تاکید می کنند ورزشکار اگر در اوج خداحافظی کند بهتر است می خواستم نظر شما را جویا شوم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در پاسخ به سوریان ابتدا سن وی را جویا شد و وقتی سوریان پاسخ داد که 27 سال سن دارد حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به وی گفت: هنوز زود است که از دنیای ورزشکاری و کشتی خداحافظی کنید و می توانید حداقل تا سی سالگی به ورزش خود ادامه دهید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین از افتخار آفرینی حمید سوریان در میادین ورزشی جهان تجلیل کرد و گفت: توفیقات شما برای ما و همه ملت ایران اسباب خوشحالی است و امیدواریم روز به روز شاهد توفیقات بیشتر شما و جامعه ورزش کشورمان باشیم.

وی کسب رتبه هفدهم المپیک از سوی کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران در بازیهای المپیک لندن را ارزشمند توصیف کرد.

این مرجع تقلید در پایان این دیدار یک دوره کامل کتاب تفسیر نمونه را به این کشتی گیر نابغه و قهرمان جهان اهدا کرد.

۱۳۹۱/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...