نسخه چاپی

مشاور حقوقي كاخ سفيد:

آمریكا بدنبال "نقطه اوج" در مبارزه با القاعده است

عکس خبري -آمريکا بدنبال "نقطه اوج" در مبارزه با القاعده است

مشاور حقوقی كاخ سفید اعلام كرد كه جنگ آمریكا با القاعده پایان نیافته و واشنگتن به دنبال آن است تا بعد از فسخ مجوز حقوقی كنگره، این نبرد را ادامه بدهد.

به گزارش نما، مهر به نقل از روزنامه گاردین، "جه جانسون" با اعلام این مطلب گفت: آمریکا بدنبال یک "نقطه اوج" برای زمانی است که در آن هنگام دیگر امکان جنگ با القاعده با ابزار نظامی و بویژه ارتش میسر نباشد.

به گفته جانسون، هر چند کنگره آمریکا به دولت این کشور مجوز داده که می تواند از هر وسلیه ممکنی برای برخورد با افراد و گروه هایی که جزو تهدیدات امنیت ملی آمریکا محسوب می شوند استفاده کند، اما این مجوز نمی تواند تا ابد ادامه داشته باشد و باید راه هایی برای مقابله با تروریست ها در زمانی که این مجوز به پایان می رسد آماده کرد.

مشاور حقوقی کاخ سفید در ادامه افزود : تا زمانیکه مجوز قانونی داده شده به کاخ سفید از سوی کنگره به پایان برسد باید تاجائیکه امکان دارد القاعده ضعیف و خوار شود.

جانسون در ادامه افزود : اگر چنین وضعیتی رخ بدهد آمریکا قادر خواهد بود تا بگوید که تلاش های ما منجر به آن شده تا نبرد نظامی با القاعده و زیر شاخه های آن، دیگر مطرح نباشد.

بر همین اساس در صورتیکه آمریکا به این نقطه برسد یعنی القاعده به حدی ضعیف شود که دیگر برای مقابله با آن نیازی به استفاده از ارتش نباشد، مسئولیت مقابله با فعالیت های القاعده بر عهده پلیس و دیگر نهادهای قانونی خواهد بود.

جانسون در چهار سال گذشته مشاور کل وزارت دفاع آمریکا در امر مبارزه با تروریسم بوده و در موارد متعددی بویژه عملیات های نظامی به وزارت دفاع مشاوره داده است.

جانسون که به انگلیس سفر کرده قرار است مذاکراتی را با مقامات این کشور درباره مبارزه با تروریسم بویژه القاعده داشته باشد.

به نوشته گاردین، جانسون در پی آن است تا قوانینی بین المللی را برای مبارزه با القاعده و زیر شاخه های آن که اکنون در اغلب نقاط جهان فعالیت می کنند وضع نماید.

۱۳۹۱/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...