نسخه چاپی

جعفر قادری در گفتگو با نما:

سهامداران رفتار هیجانی را كنار بگذارند/نباید نقدینگی بورس به بازار مسكن وارد شود

عکس خبري -سهامداران رفتار هيجاني را کنار بگذارند/نبايد نقدينگي بورس به بازار مسکن وارد شود

نباید نگاه كوتاه مدت به بورس داشت،نگاه میان مدت و بلند مدت برای سرمایه گذاری در بورس قابل توجیه است پس توصیه می كنم مردم از رفتارهای احساسی پرهیز و سرمایه های خود را در بورس حفظ كنند.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات،در گفتگو با خبرنگار نما، درباره وضعیت بورس، گفت: دولت باید مراقبت می کرد که در بورس حباب قیمت شکل نگیرد و بعضی سهام های واحدهای تولیدی حبابی نشود و بی دلیل افزایش پیدا نکند تا انتظارت و توقعات مردم بالا نرود.
وی افزود: متاسفانه این اقدام انجام نشد و نقدینگی های زیادی وارد بورس شد و توقع و انتظارات افراد بالا رفت؛ برخی مشاهده کردند سود بالایی در بورس وجود دارد از این رو افرادی که دیر وارد بازار بورس شدند تصورشان این بود، مثل افرادی که ابتدا وارد این بازار شدند می‌توانند درآمدهای کلانی به دست آورند!
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصریح کرد: غافل از آنکه بورس همانگونه که می تواند افراد را یک شبه از فرش به عرش برساند از این استعداد هم برخوردار است که یک شبه افراد را از عرش به فرش برساند و مشکلاتی ایجاد کند.
قادری با توجه به شرایط موجود، اظهار داشت: هم اکنون شاهد و ناظر آن هستیم آنهایی که به امید سود بالا وارد بورس شده بودند اکنون در حال خروج از بازار بورس هستند؛ همان رفتارهای احساسی که قیمت ها را بالا برد همین رفتارها هم قیمت ها را پایین می آورد.
وی تاکید کرد: اگر در بازار خودرو و مسکن با مشکل مواجه شده ایم به دلیل آن است که حجم نقدینگی ها از بورس خارج می شود و به سمت بازار خودرو و مسکن می رود.
این نماینده مجلس درپاسخ به این سوال« با این اوصاف، وضعیت بازار بورس چه خواهد شد؟،اظهار داشت:نباید نگاه کوتاه مدت به بورس داشت،نگاه میان مدت و بلند مدت برای سرمایه گذاری در بورس قابل توجیه است پس توصیه می کنم مردم از رفتارهای احساسی پرهیز و سرمایه های خود را در بورس حفظ کنند.
قادری اظهار داشت: با توجه به اینکه بازار به سمت تولیدات داخلی آمده است، از نظر بازدهی وضعیت واحدهای تولیدی بد نیست و می تواند در میان مدت و بلند مدت بازدهی خوبی برای سرمایه گذاران داشته باشد.
وی درباره انتقاد برخی از رسانه های حامی دولت مبنی براینکه دولت در بورس مردم را فریب داده است، گفت: نمی شود مدعی شد دولت مردم را فریب داده است بلکه دولت در این زمینه بد مدیریت کرد. در شرایطی که با افزایش تقاضا برای خرید سهام، باید عرضه سهام را اضافه می کرد به موقع این کار را نکرد.
قادری گفت: به همین جهت این مسائل ناشی از کندی حرکت دولت است که این کندی مشکلاتی برای مردم و دولت ایجاد کرده است.


۱۳۹۹/۶/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...