نسخه چاپی

پروژه صهیونیستی 'پارچین گیت' در وین كلید خورد

ایران هسته ای- منابع مطلع می گویند پس از شكست تقریبی سفر نتانیاهو به واشینگتن، تیمی از موساد به وین اعزام شده است تا با همكاری ایهود آزولای (Ehud Azoulay) سفیر رژیم صهیونیستی در آژانس بین المللی انرژی اتمی یك پروژه اطلاعاتی- دیپلماتیك فوری علیه ایران را اجرا كنند.

بنا به گفته این منابع، بنیامین نتانیاهو که در دستیابی به اصلی ترین هدف سفر خود در واشینگتن یعنی متقاعد کردن مقام های امریکایی نسبت به اینکه لحن خود درباره حمله نظامی به ایران را تندتر کنند شکست خورده، تامیر پرادو رییس موساد را مامور کرده است تا یک تیم از کارشناسان این سرویس را به وین اعزام کند و از آنها بخواهد در زمانی کوتاه یک پرونده اطلاعاتی جدید علیه ایران کلید بزنند.

منابعی که «ایران هسته ای» با آنها گفت وگو کرده می گویند این تیم چهارشنبه گذشته وارد وین شده و دو ماموریت اصلی بر عهده دارد:

1- ارائه اطلاعاتی به دیپلمات های اروپایی و امریکایی مستقر در وین درباره «انجام جابجایی های مشکوک از سوی ایران در تاسیسات نظامی پارچین» تا این دیپلمات ها متقاعد شوند که باید با صدور یک قطعنامه دسترسی فوری بازرسان آژانس به پارچین را درخواست کنند. این تیم ماموریت دارد با ارائه برخی تصاویر ماهواره ای ساختگی اینگونه القا کند که ایران در حال پاک کردن رد پای فعالیت های هسته ای خود در پارچین است.

یک منبع به ایران هسته ای گفت مقام اسراییلی ناشناسی که دیروز (پنج شنبه، 18 اسفند 1390) با برخی خبرگزاری ها از جمله آسوشیتدپرس در وین گفت وگو و درباره پارچین ابراز نگرانی کرده، یکی از اعضای همین تیم بوده است.

بنابر خبر خبرگزای آسوشیتدپرس از وین در روز 18 اسفند، یک مقام اسراییلی که نمی خواسته نامش فاش شود به این خبرگزاری گفته است: «تصاویر ماهواره ای آنچه را که اسرائیل همواره اعلام کرده است یعنی برنامه هسته ای ایران از روی حسن نیت انجام نمی شود تقویت می کند. به نظر می رسد تصاویر حاکی از آن است که کامیون ها و تجهیزات خاک برداری ممکن است در حال خارج کردن مصالح آلوده به مواد رادیو اکتیوی باشند که بر اثر آزمایش هسته ای ایجاد شده است».

این ادعای مضحک در حالی است که اساسا هیچ نوعی از خاک برداری قادر به از بین بردن ذرات رادیو اکتیو که میلیون ها سال عمر می کنند نیست.

2- ماموریت دوم این تیم تعیین برخی خطوط قرمز فنی برای مذاکرات آینده 1+5 با ایران است. پیش از این نتانیاهو در سفر به واشینگتن 3 خط قرمز را به دولت امریکا اعلام کرده بود:

اول- تعلیق غنی سازی از سوی ایران پیش از مذاکرات

دوم- برچیده شدن تاسیسات فردو

سوم- ایران باید همه مواد هسته ای خود را به خارج منتقل کند.

اطلاعات موجود نشان می دهد –همچنانکه «ایران هسته ای» در گزارشی دیگر به این موضوع خواهد پرداخت- که نتانیاهو و اوباما درباره برخی از این خطوط قرمز دارای اختلاف جدی بوده اند لذا تیم آژانس مامور است با همکاری آزولای مجددا این مسئله را بررسی کند که این خطوط قرمز چگونه قابل تعدیل بازنویسی است تا برای امریکا قابل پذیرش باشد.

دولت امریکا با شرط های دوم و سوم موافق است ولی تحقق شرط اول را غیر ممکن می داند.

«ایران هسته ای» پیش از این از قول زی بیگنیو برژینسکی خبر داده بود اسراییل در حال تدوین یک مصالحه درباره برنامه هسته ای ایران و ارائه آن به امریکاست.

ظاهرا سفر این تیم «نهایی» کردن آن مصالحه است.

۱۳۹۰/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...