نسخه چاپی

افشای پیشنهاد امیر قطر به آمریكا

دبیركل سابق اتحادیه عرب از پیشنهاد امیر قطر به آمریكا برای تقبل تمام هزینه های حضور نظامی آمریكا در كشورش پرده برداشت.

به گزارش نما به نقل از مهر، عمرو موسی در گفتگو با روزنامه الحیات گفته است شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر به صراحت موافقت خود را با پرداخت تمام هزینه های تاسیس پایگاه نظامی در قطر از سوی آمریکا اعلام کرده است.

به گفته موسی، امیر قطر به آمریکایی ها گفته است در صورتی که آنها با تاسیس پایگاه‎های نظامی بیشتر در قطر موافقت کنند، وی حاضر است تمام هزینه‎های نظامی آن را تقبل کند.
موسی در این زمینه اظهار داشت : وقتی امیر قطر به فکر حفاظت و تامین امنیت می‎افتد و می‎بیند که آمریکایی‎ها تنها کسانی هستند که می‎توانند امنیت را تامین کنند، وی متوجه می‎شود که تاسیس پایگاه در قطر در اولویت ارتش آمریکا قرار ندارد و به همین خاطر به آنها می‎گوید که وی مخارج این کار را تمام و کمال تقبل می‎کند. بنابراین شیخ حمد اکنون احساس امنیت می‎کند و به راحتی پیش می‎رود.

به گزارش پرس تی وی، قطر که در مقایسه با دیگر کشورهای عربی، میزبان بزرگترین پایگاه آمریکایی به شمار می رود، اصلی‎ترین تولید کننده نفت و گاز در منطقه خلیج فارس است.

پایگاه هوایی العدید که در غرب دوحه پایتخت قطر قرار دارد، محل استقرار مراکز ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا و ستاد مرکزی و چند یگان دیگر نیروی هوایی این کشور است.

گفته می‎شود که امیر قطر در سال ۱۹۹۹ میلادی به مقامات آمریکایی اعلام کرده بود که تمایل دارد 10 هزار نظامی آمریکایی به طور دائم در پایگاه العدید مستقر باشند.

۱۳۹۱/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...