نسخه چاپی

كاهش كشندگی ویروس كرونا با گذشت زمان

عکس خبري -کاهش کشندگي ويروس کرونا با گذشت زمان

یك ویروس شناس گفت: كرونا مانند سایر بیماری‌های ویروسی بعد از مدتی آرام‌تر شده و قدرت كشندگی آن كاهش پیدا خواهد كرد.


به گزارش نما، حسین کیوانی ویروس شناس با اشاره به جهش‌های ویروس کرونا اظهار کرد: همه موجودات زنده مانند گیاهان، باکتری‌ها و ویروس‌ها جهش دارند که این جهش‌ها از نظر بالینی مهم است.

او با اشاره به اینکه جهش ویروس از نظر مولکولی مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: در ویروس اچ آی وی جهش زیاد است و حتی می‌توان گفت که جهش‌های این ویروس در یک نفر از نظر مولکولی شبیه نیست، در مورد ویروس کرونا جهش به این شدت نیست لذا باید اذعان داشت که تغییرات عمده‌ای در ویروس کرونا ایجاد نشده است.

این ویروس شناس با اشاره به اینکه ویروس کرونا به طور مرتب مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: این ویروس همچون سایر بیماری‌های ویروسی بعد از مدتی آرام‌تر شده و قدرت کشندگی آن کمتر خواهد شد.

عرضه مستقیم نوشت افزار تنظیم بازار ویژه بازگشایی مدارس
ویروس کرونا عامل ۳۰ درصد از سرماخوردگی‌ها است

او با اشاره به اینکه ویروس‌های حاد افراد را بیمار می‌کنند، ادامه داد: علت ۳۰ درصد از سرماخوردگی‌ها در سال‌های گذشته کرونا ویروس بوده است، اما ویروس کرونا کنونی نوع جدیدی است که بیماری زایی و قدرت سرایت بیشتری دارد.

این ویروس شناس تصریح کرد: واکسن هم به صورت صددرصدی از ابتلا به کرونا ویروس جلوگیری نمی‌کند، در صورتی که یک واکسن ۵۰ درصد افراد را در برابر ویروس کرونا ایمن کند، واکسن قابل قبول است.



او بیان کرد: پلتفرم ما در کشور برای ساخت واکسن کرونا، ویروس کشته است که ایمن‌تر است و راحت‌تر در دسترس قرار می‌گیرد، در کشور سخت گیری‌های زیادی در تولید واکسن انجام می‌شود زیرا جان مردم مهم است.

کیوانی با اشاره به مراحل تولید واکسن کرونا در کشور گفت: برای تولید واکسن کرونا در کشور مطالعات حیوانی انجام شده است و بعد از آن کارآزمایی بالینی انجام می‌شود. در فاز سوم می‌توانیم اثر بخشی ویروس را مورد بررسی قراردهیم و اگر مقدار ایمنی ایجاد شده ۵۰ درصد باشد این واکسن موثر خواهد بود. واکسنی که مورد آزمایش قرار گرفته است از ویروس کشته شده کروناست و خطری ندارد، البته مرحله تزریق به انسان هنوز انجام نشده است.

این ویروس شناس ادامه داد: ما باید مثل روسیه و آمریکا دو فاز کارآزمایی بالینی را یکی کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم، لذا دو گروه از شرکت‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و گروه دیگر با همکاری وزارت دفاع این ویروس و واکسن کرونا را مورد بررسی قرار داده اند.


۱۳۹۹/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...