نسخه چاپی

محمودی اصل در گفتگو با نما:

دود بی وزیر ماندن وزارت صمت به چشم مردم می‌رود/تاخیر در انتخاب وزیر صمت،بر بلاتكلیفی‌ها و سوءاستفاده‌ها می‌افزاید

عکس خبري - دود بي وزير ماندن وزارت صمت به چشم مردم مي‌رود/تاخير در انتخاب وزير صمت،بر بلاتکليفي‌ها و سوءاستفاده‌ها مي‌افزايد

كارشناس مسائل اقتصادی گفت: تعلل در انتخاب وزیر صمت در این آشفته‌بازار بر دامنه بلاتكلیفی و سوءاستفاده‌ها خواهد افزود.

حسین محمودی اصل کارشناس مسائل اقتصادی، در گفتگو با خبرنگار نما درباره تبعات عدم معرفی وزیر صمت برروی اقتصاد کشور اظهار کرد: طبیعی است با حجم عظیمی از مشکلات اقتصادی، اگر وزارت صمت بدون وزیر اداره شود بر دامنه مشکلات افزوده خواهد شد.
وی افزود: البته نباید انتظار چندانی از وزیر صمت داشت؛ زیرا تصمیمات کلانی که بر همه بخش‌ها اثر می‌گذارد در حوزه اختیار وزارت صمت نیست.
این استاد دانشگاه با بیان این مطلب که قیمت‌گذاری‌هایی اتفاق افتاده که باید کنترل شود، گفت: این قیمت‌گذاری‌ها بسیار غیرعلمی است.
محمودی اصل بیان کرد: زمانی‌که وزارت صمت با وزیر اداره می‌شد، مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت‌ها وجود داشت، چه برسد به اینکه الان این وزارتخانه بدون وزیر اداره می‌شود.
وی با اشاره به عدم اتخاذ تصمیمات جهادی توسط مدیران گفت: برخی مدیران از ترس پاسخگویی دست به تصمیمات جهادی نمی‌زنند.
این کارشناس مسائل اقتصادی تأکید کرد: قطعاً سرپرست قدرت و اختیارات وزیر را ندارد و اگر همچنان وزارت صمت با سرپرست اداره شود، در شرایط فعلی آسیب‌زا خواهد بود.
محمودی اصل به ویژگی‌های وزیر آینده صمت که باید داشته باشد، اشاره و خاطرنشان کرد: وزیر صمت باید بتواند سازوکارها را بهبود ببخشد و کارهای کارشناسی غیرسفارشی از پایین به بالا انجام دهد، نه اینکه از قبل تصمیمی گرفته شود و سپس برای اجرا به وزیر صمت ابلاغ شود.
به گفته او؛ تعلل در انتخاب وزیر صمت در این آشفته‌بازار بر دامنه بلاتکلیفی و سوءاستفاده‌ها خواهد افزود.
کارشناس مسائل اقتصادی سوءمدیریت‌ها در کنترل شرایط سخت اقتصادی اشاره کرد و افزود: نظام مدیریتی کشورمان با جناح و حزب مشکل دارد؛ یعنی اگر این دولت هم برود و دولت بعدی بر سر کار بیاید این ضعف همچنان پابرجاست؛ لذا مشکلات ما با تغییر دولت هم کاهش نخواهد یافت.
محمودی اصل یادآور شد: متأسفانه نظام مدیریتی کشور، به‌جای کارنامه‌محوری، رزومه‌محور است؛ یعنی اشخاصی را برای مدیریت انتخاب می‌کنند که در جاهای مختلف سابقه مدیریتی داشته است که همین مسئله سبب شده به عملکرد و کارنامه او در پست‌های مدیریتی توجه نشود.
وی گفت: در کشور مدیران بسیار زیادی وجود دارند که برای وزارت صمت کارایی بالایی خواهند داشت، اما چون نظام مدیریتی کشور ساختارمند نیست، نمی‌توانند وظایف محوله را به درستی انجام دهند.
این استاد دانشگاه توصیه کرد که در شرایط فعلی سیاسیون کمتر در اقتصاد دخالت کنند و اقتصادیون ما کمتر سیاسی عمل کنند.

۱۳۹۹/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...