نسخه چاپی

اسم دانش آموزان در مدرسه روی ماسك نوشته شود/ معرفی آن دسته از كودكانی كه نباید ماسك بزنند

عکس خبري -اسم دانش آموزان در مدرسه روي ماسک نوشته شود/ معرفي آن دسته از کودکاني که نبايد ماسک بزنند

كرونا در كودكان اما و اگر های مختلفی در ایام آغاز سال تحصیلی با خود به همراه دارد كه در این میان از علائم كرونا تا نحوه استفاده از ماسك همگی جمله چالش های مطرح است.

به گزارش نما ،زندگی به سبک کرونا تمامی جوامع را تحت تاثیر قرار داده است. در این شرایط کودکان به عنوان جمعیت در معرض خطر باید تمهیدات لازم را برای‌شان اندیشید.

30 هزار کودک گرفتار کرونا شده‌اند

چندی قبل حسین کرمانپور، مدیر اورژانس بیمارستان سینا، به خبرنگار برنا گفت: تاکنون تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در کودکان نیز فراوان بوده و اگر اشتباه نکنم نزدیک به 30 هزار کودک گرفتار شدند.

بر اساس بررسی‌های انجام شده کرونا در کودکان با دیگر گروه‌های سنی تفاوتی ندارد و علائمی همچون تب، خستگی، سردرد، بدن درد، سرفه، گرفتگی بینی، از دست دادن حس چشایی، بویایی، نفس تنگی، تهوع، استفراغ و اسهال علائم کرونا را شاهد هستیم.
ترددهایی که کرونا به دنبال دارد

شروین شکوهی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درباره کم‌وکیف مصونیت دانش‌آموزان در برابر کرونا گفت: برای مصونیت کودکان در برابر کرونا با توجه به اینکه مدارس هم آغاز به کار کرده مصرف ویتامین خاصی پیشنهاد نمی‌شود، بلکه دانش آموزان باید حتی‌الامکان به مدرسه نروند. بر اساس اقدامات انجام شده می‌توان از ظرفیت فضای مجازی و آموزش‌های آنلاین برای تعلیم‌وتربیت استفاده کرد و از رفت و آمدها و انتقال ویروس کرونا جلوگیری کرد.

او تاکید کرد: با شروع فصل سرما کودکان هم باید واکسن آنفلونزا تزریق کنند.

دانش آموزان ماسک بزنند/ به دانش‌آموزن نحوه استفاده صحیح از ماسک را آموزش دهید

در ادامه نیز محمدرضا مدرسی‌زاده، فوق تخصص ریه اطفال و عضو هیات علمی مرکز طبی کودکان، درباره ابتلای کودکان به کووید 19 به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: کووید 19 در کودکان با علائم کمتری نسبت به بزرگسالان بروز می‌کند، اما در صورت بروز علائم چندان هم شدید نیست.

این پزشک متخصص با توجه به فصل شروع مدارس در کشور افزود: برای جلوگیری از انتقال ویروس کووید 19 توصیه شده که کودکان از ماسک استفاده کنند، چون ماسک نقش مهمی در کاهش سرعت انتقال دارد. استفاده از ماسک مخصوصا در زمانی که رعایت فاصله اجتماعی همانند محیط مدارس دشوار توصیه موکد می‌شود.

این متخصص کودکان تاکید کرد: افرادی که هیچ‌گونه علامتی از بیماری ندارند می‌توانند ویروس را منتقل کنند پس در این شرایط همگان باید ماسک بزنند. البته استفاده از ماسک در مدرسه مخصوصا توسط دانش آموزان سن پایین یکی از چالش‌های موجود است.

مدرسی‌زاده با بیان اینکه کودکان کمتر از 2 سال نباید ماسک بزنند، افزود: ماسک برای افراد مبتلا به مشکلات تنفسی یا افراد بی‌هوش، کسی که بدون کمک دیگری نتواند ماسک را از صورت خود بردارد، می‌تواند چالش‌هایی به‌دنبال داشته باشد.

این متخصص کودکان تصریح‌کرد: دانش‌آموزان کم سن و سال در مقطع ابتدایی، دانش آموزان یا معلمانی که مشکل تنفسی زمینه‌ای همچون آسم دارند و ناشنوایان که نیاز به لبخوانی دارند. برای تدریس نیاز به شرایط ویژه دارند.

به گفته او باید نحوه استفاده صحیح از ماسک به دانش آموزان آموزش داده شود(ماسک به‌طور کامل باید دهان و بینی را بپوشاند.) همچنین دانش آموزان و معلمان قبل از گذاشتن ماسک روی صورت دست‌های خود را بشویند یا با الکل 60 درجه ضدعفونی کنند.

او تاکیدکرد: معلمان و دانش آموزان به یاد داشته باشند که به ماسک خود دست نزنند، مگر اینکه قبل از آن دستان را شسته یا ضدعفونی کرده باشند. درضمن اگر معلم یا اولیای مدرسه بخواهند ماسک را روی صورت دانش آموز بگذارند لازم است قبل از آن دستان خود را شسته یا ضد عفونی کنند. برای جلوگیری از اشتباه شدن در پوشیدن ماسک اسم دانش آموز روی آن نوشته شود.

مدرسی‌زاده در پایان افزود: برای هر دانش آموز مکان ویژه برای نگهداری ماسک در زمانی که استفاده نمی‌کند همانند کیف شخصی یا میز شخصی در نظر گرفته شود. بعد از هر روز ماسک شسته شود یا از ماسک نو استفاده شود.
برنا

۱۳۹۹/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...