نسخه چاپی

شغل جدید عطاالله مهاجرانی در وین

«مركز گفت و گوی ادیان» شاه سعودی هفته گذشته با هزینه سالانه 15 میلیون یورویی در وین راه اندازی شد.

به گزارش نما،کیهان نوشت: بنابر برخي گزارش ها عطاءا... مهاجراني در اين مركز به كار گرفته شده است.

مهاجراني و عليرضا نوري زاده 9 ماه پيش با شركت در نشست «الجنادريه» مبلغ 18 ميليون دلار از سعودي ها براي راه اندازي شبكه اي ماهواره اي در لندن دريافت كردند.
هفته گذشته در كاخ هافبورگ وين مراسم راه اندازي مركز گفت و گوي اديان موسوم به مركز عبدالله بن عبدالعزيز با حضور بان كي مون و شماري از سياستمداران و نمايندگان اديان مختلف برگزار شد.

پادشاه عربستان سعودي در سال 2007 در جريان ديداري كه از واتيكان داشت موضوع تاسيس چنين مركزي براي گفتمان بين اديان جهاني را مطرح كرد و دولت اتريش نيز همزمان وين را به عنوان محل اين مركز پيشنهاد كرد. رياض هم اين پيشنهاد را قبول كرده و قصري را به قيمت 13 ميليون يورو در وين خريداري كرد.

مركز عبدالله در وين به عنوان يك مركز بين المللي تاسيس گرديده و اتريش، اسپانيا و عربستان سعودي به عنوان اعضاي اصلي آن هستند و واتيكان نيز نقش ناظر را در آن دارد.

گفته مي شود درباره برنامه هاي اين مركز يك هيئت 9 نفره از نمايندگان اديان مختلف از جمله كاتوليك ها، اوانجليك ها، پروتستان ها، ارتدكس ها، سني ها، شيعيان، وهابي ها، يهوديان، بودايي ها و هندوها تصميم گيري مي كنند و «فيصل عبدالرحمن معمر» وزير سابق آموزش دولت سعودي به عنوان دبيركل اين مركز، مهاجراني را به عنوان نماينده شيعيان در اين هيات 9 نفره تعيين كرده است.

در پي افشاي اين موضوع مركز اسلامي امام علي(ع) وين به عنوان كانون اصلي همگرايي شيعيان در اتريش اعتراض كرد. رئيس مركز اسلامي امام علي(ع) وين خطاب به مركز ملك عبدالله تاكيد كرده است كه مهاجراني نماينده تفكر شيعه نيست.

تحركات شبه مذهبي رژيم سعودي در حالي است كه اين رژيم منشأ بسياري از جنگ هاي مذهبي، فرقه گرايي و فعاليت هاي تروريستي در پوشش مذهب شناخته مي شود.

مهاجراني پس از تصدي وزارت ارشاد، در دولت اصلاحات تصدي مركز گفت و گوي تمدن ها را بر عهده گرفت اما به خاطر برخي رسوايي هاي اخلاقي و شكايت هاي انجام گرفته از كشور گريخت.

۱۳۹۱/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...