نسخه چاپی

قطر درآرزوی حذف‌عربستان ازصحنه‌سیاسی

منابع آگاه از آماده‌باش سرویس‌های امنیتی و نظامی رژیم سعودی در راستای احتمال اعلام مرگ بالینی پادشاه این كشور و امكان سوء استفاده از شرایط پیش‌آمده در عربستان سعودی خبر می‌دهند.

به گزارش نما، فارس به نقل از هفته‌نامه فلسطینی المنار نوشت: منابع آگاه در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تاکید کردند، نیروهای امنیتی و نظامی عربستان سعودی و سرویس‌های مرتبط با آنها به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند.


این منابع با اشاره به اینکه این موضوع پایگاه‌های هوایی نظامی این کشور را نیز شامل می‌شود، تاکید کردند، گزارش‌هایی وجود دارد که از احتمال «مرگ بالینی» عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی و احتمال سوء استفاده از شرایط پیش آمده خبر می‌دهد.


این منابع آگاه می‌گویند که این احتمال وجود دارد با اعلام مرگ بالینی عبدالله برخی از جریان‌های داخلی در عربستان اقدام به بمبگذاری و عملیات مسلحانه در کشور با هدف تضعیف قدرت خاندان سعودی در عربستان کنند.


آنها در ادامه می‌افزایند: صرف نظر از نیروهای داخلی برخی نیروهای منطقه‌ای مانند قطر که در این اواخر رقابت تنگاتنگی با سعودی‌ها داشت، نیز در تلاش است، از اوضاع پیش آمده نهایت استفاده را ببرد .


منابع مزبور می‌گویند: برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواستار عدم حضور عربستان سعودی در عرصه سیاسی و به ویژه بحران‌های منطقه‌ای هستند تا با غیبت این کشور زمینه یافتن راه‌حل‌های سیاسی برای بحران‌های منطقه‌ای فراهم شود.


آنها در این ارتباط به شکلی ویژه به بحران سوریه اشاره می‌کنند که به خاطر توطئه‌چینی‌های کشورهایی چون قطر و عربستان سعودی از دستیابی به راه حل سیاسی دور مانده است.

۱۳۹۱/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...