نسخه چاپی

بیش از 22 میلیارد ریال كمك ماهانه مردم تهران به فقرا

مدیركل كمیته امداد امام خمینی استان تهران گفت: بیش از 22 میلیارد ریال ماهانه توسط مردم استان تهران به صندوق‌های صدقات واریز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، تبارک سبحانی که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین سخن می‌گفت ریشه خصلت نیکوکاری را در فطرت دانست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در ادامه با اشاره به نهاد کمیته امداد، افزود: 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دقیقا پس از کمیته انقلاب و به عنوان دومین نهاد انقلابی پس از انقلاب حضرت امام راحل فرمان تاسیس نهاد کمیته امداد را صادر کردند و این نشان از اهمیت این نهاد دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز به لطف خدا به مرحله‌ای رسیدیم که نیازهای مستضعفان ما از نیازهای معیشتی گذشته است و برای تامین آینده مستضعفان برنامه‌ریزی می‌کنیم تا سال به سال تعداد آنها کمتر شود.

سبحانی عنوان کرد: امروز کمتر خانواده زیر پوشش داریم که حداقل یک دانشجو نداشته باشد، در استان تهران 2 هزار و 700 دانشجو و ۲ هزار دانش آموز زیر پوشش داریم، نیاز بسیاری از خانواده‌های تحت پوشش امروز تهیه شهریه دانشگاه فرزندان و یا تهیه وسایل برای آموزش بهتر آنان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با تقدیر از کمک‌های مردمی افزود: مردم ما با احسان بزرگواری خود را ثابت کردند، ما گمان می‌کردیم پس از هدفمندی یارانه‌ها کمکهای مردمی کاهش یابد اما این‌طور نشد و حتی کمک‌ها بیشتر هم شد، مردم ما ممکن است ثروتمند نباشند اما سخاوتمند هستند، ماهیانه بیش از 22 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط مردم استان تهران به صندوق‌های صدقات ریخته می‌شود که این مقدار نشان دهنده اعتماد مردم به نهاد انقلابی کمیته امداد است.

وی در ادامه بیان داشت: روز چهارشنبه در جشن نیکوکاری مدارس بسیاری از دانش آموزان قلک‌های پس انداز خود را شکستند و یا لباس‌های نو عید خود را به فقرا هدیه کردند و با لبخندی بر لب هدیه‌ها را تقدیم می‌کردند، این مساله نشان از فطرت پاک انسان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران تصریح کرد: 75 درصد منابع کمیته امداد از منابع دولتی و 25 درصد آن مردمی است و نیز در این نهاد سعی شده است که به آینده خانواده‌ها بیشتر فکر شود، به عنوان مثال تمام خانمهای سرپرست خانوار زیر 50 سال زیر پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند تا در سن پیری و کهولت دغدغه‌ای نداشته باشند.

سبحانی خاطرنشان کرد: در سال 90 بیش از 3 هزار خانوار به این بیمه شدگان تامین اجتماعی اضافه شد، بیمه آتیه فرزندان ایتام هم یکی دیگر از طرح‌هایی بود که مورد استقبال قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران در پایان تصریح کرد: در استان تهران 12 هزار یتیم توسط حدود 45 هزار نفر حمایت می‌شوند، اینها علاوه بر کمک‌های کمیته امداد به ایتام است و بخشی از این هدایا را نیز با اجازه حامیان برای آتیه فرزندان در نظر گرفته شد.

۱۳۹۰/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...