نسخه چاپی

ارتباط الهام با جبهه پایداری قطع شد

عضو شورای مركزی جبهه پایداری، انحراف دولت از گفتمان 3 تیر را نتیجه لغزش فكری احمدی نژاد و ارتباطش با حلقه انحرافی دانست و گفت: اگر شعارهای گفتمان 3 تیر محقق نشده است، مشكل از گفتمان نیست؛ اجرا كننده آن منحرف شده است .

به گزارش نما، زهره طبیب زاده در گفتگو با مهر، با بیان اینکه گفتمان انتخاباتی جبهه پایداری در انتخابات سال آینده همان گفتمان 3 تیر است، اظهارداشت: دولت نهم بر چند اصل تاکید داشت که یکی از آنها گسترش عدالت وعدالت محوری به عنوان یکی از اصلی ترین گفتمان‌های انقلاب اسلامی بوده است بنابراین این گفتمان اختصاص به این دولت ندارد بلکه گفتمان انقلاب است که در این دولت به عنوان یک مطالبه مطرح شد به خصوص در حوزه اقتصاد.

وی افزود: دولت نهم اعتقادش بر این بود که باید امکانات در کشور به طور عادلانه تقسیم شود که به دنبال آن خدمت رسانی به مناطق محروم را در دولت نهم دیدیم. در سیاست خارجی نیز سیاستش مقابله با استکبار جهانی و ‌آمریکا و دیپلماسی تهاجمی بود که مقام معظم رهبری نیز به شدت بر روی این مسئله حساس هستند و تا به حال دولت نهم روی این مواضع ایستادگی کرد و دولت دهم نیز تا حدود زیادی روی این مسایل ایستاده است.

گفتمان 3 تیر مربوط به دولت نهم نبود بلکه گفتمان امام بود

طبیب زداه با اشاره به دیگر ویژگی های دولت احمدی نژاد گفت: بحث دیگر که دولت نهم بر آن تاکید داشت گردش نخبگان بود؛ یعنی اینکه حلقه مدیریتی بسته نباشد و این رویکرد اثرات مثبتی نیز در برخی زمینه‌ها داشته است. حلقه مدیرانی که در دولت گذشته بسته بود باز شد و امکان شناسایی چهره‌های جوان در عرصه خدمت رسانی به جامعه به وجود آمد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، با بیان اینکه یکی از دیدگاه‌های ما برگشت به مفاهیم اولیه انقلاب و امام است، گفت: گفتمان 3 تیر مربوط به دولت نهم نیست بلکه گفتمان امام و انقلاب است و دولت نهم در تبعیت از امام و رهبری این مطالبات را مطرح کرد و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

رئیس جمهور تجدید نظر طلب است

مشاور رییس جمهور و رییس مرکز امور زنان و خانواده در دولت نهم، انحراف دولت دهم ازگفتمان 3 تیر را آشکار دانست و تصریح کرد: انحرافی که در اعتقاد برخی مسئولان دولت دهم وجود دارد و حلقه انحرافی که در کنار رئیس جمهور به وجود آمد، باعث تاسف است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، افزود: ما با کمال افتخار بر روی گفتمان خود می ایستیم و کسانی که به نحوی از این گفتمان منحرف شدند تجدیدنظر طلب هستند و ما تابع افراد نیستیم.

دولت احمدی نژاد به گفتمان 3 تیر پایبند نماند

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به انتقادات مطرح شده علیه عملکرد دولت فعلی بخصوص در حوزه اقتصاد فکر می کنید بازهم این گفتمان رای آور خواهد بود؟ گفت: ما قائل به گفتمان 3 تیر هستیم و اثبات می‌کنیم دولت دهم از آن گفتمان در برخی رویکردها سرپپیچی کرده و پایبند به آن باقی نماند و این اشکال از گفتمان نیست.

به شدت کم کاری و دوری از مفاهیم انقلاب در اقدامات فرهنگی انتقاد داریم

طبیب زاده، ضمن انتقاد از رفتارهای فرهنگی دولت تاکید کرد: دولت به مباحث فرهنگی توجه نکرد و خلاء، کم کاری و دور شدن از مفاهیم رهبری و انقلاب در باب مسایل فرهنگی داشته است که این مسئله به شدت مورد انتقاد ما نیز است؛ بنابراین مشکل از گفتمان نیست بلکه اجرا کننده آن منحرف شده است.

نماینده مجلس نهم، خاطرنشان کرد: شعار عدم سوء استفاده از بیت المال که شعار انقلاب و امام (ره) نیز هست هیچگاه قدیمی نمی‌شود؛ اما کسانی که در مقام اجراکننده قرار داشتند بد اجرا کردند و مساله ما با دولت نهم و دهم هم همین است که آنچه که سوم تیر مردم به خاطر آن رای دادند در این دولت محقق نشد. اصل شعارها ایراد نداشت اما آنچه که محقق شد آن شعارها نبود.

گفتمان 3 تیر گفتمان تمام گروههای اصولگرایی است

وی با طرح این سوال که اگر دولت دیگری نیز بخواهد روی کار بیاید آیا می‌تواند شعاری غیر از عدالت طلبی سر دهد؟ گفت: مگر سایر اصولگرایان چه شعارهایی می‌خواهند مطرح کنند. مگر غیر از برخورد غیر تدافعی با غرب، حمایت از محرومین، عدالت طلبی که گفتمان انقلاب است می توانند شعار دیگری بدهند؟ بنابراین این شعارها کهنه نمی‌شود؛ بلکه افراد هستند که عملکردشان با شعارها متفاوت می‌شود.

کسانیکه از اول انقلاب در صحنه بودند و در پیچ های تاریخی دچار انحراف نشدند به میدان رقابت ها بیایند

وی با اشاره به ویژگی کاندیداهایی که باید برای انتخابات آینده به میدان بیاید، گفت: باید در عمل چهره‌هایی برای ریاست جمهوری آینده معرفی شوند که سابقه عملکرد اجرایی و سیاسی آنان نشانگر تحقق این شعارها باشد و تمایل جبهه پایداری این است که مصادیقی برای ریاست جمهوری مشخص شود که بتواند واقعاً این شعارها را در عمل محقق سازد یعنی با بررسی فعالیت‌های اجرایی و سیستم اعتقادی کاندیداها به این یقین و قطعیت برسیم که فرد پایبند به این شعارها خواهد بود.

تضمینی برای عدم انحراف کاندیداهای مورد حمایت نیست

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، در پاسخ به این سوال که جبهه پایداری چه تضمینی می دهد که فرد مورد حمایتش دوباره از این گفتمان منحرف نشود؟ گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد. انسان ها تحت تاثیر وسوسه‌های شیطانی هستند و هیچ تضمینی در مورد انسان غیرمعصوم وجود ندارد.

وی افزود: احمدی نژاد را در ابتدا مورد تایید همه بود و حتی نزدیکانش از عمق رابطه وی با جریان انحرافی به خصوص با کسی که به عنوان سرکرده جریان انحرافی معروف است، مطلع نبودند و نمی دانستند که رئیس جمهور تحت تاثیر شدید این فرد قرار دارد.

مشاور رییس جمهور و رییس مرکز امور زنان و خانواده در دولت نهم، تصریح کرد: ما از ضمیر ناخودآگاه فرد آگاه نیستیم. پیشینه احمدی نژاد منفی نبود اما متاسفانه هر کس ممکن است دچار لغزش فکری شود که ایشان هم متاسفانه دچار این لغزش شد. بنابراین تضمینی نیست که افراد تغییری نکنند .

لغزش فکری احمدی نژاد با توجه به پیشینه مثبت اش استثنا در تاریخ کشور است

وی احمدی نژاد را یک استثناء در تاریخ کشور از لحاط لغزش فکری با توجه به پیشینه مثبت اش خواند و گفت: بسیار شخصیت‌های سیاسی خوشنام هستند که از اول انقلاب پای آرمان‌های امام(ره) و رهبری و انقلاب ایستادگی کردند و در راه خود نیز منحرف نشدند و در پیچ‌های مختلف همچون فتنه 88 در تبعیت از رهبری راسخ بوده و دچار لغزش و انحراف نشدند و ما از این نخبگان کم نداریم؛ بنابراین می‌توانند این چهره‌ها به میدان بیایند و شعارهای 3 تیر که شعارهای انقلاب و رهبری است را داشته باشند.

هیچ محدودیتی در بررسی کاندیداها نداریم

وی در جواب این سوال که آیا کاندیدای جبهه پایداری از اعضای جبهه است؟ بیان داشت: هنوز کاندیدای مشخصی از جبهه مشخص نشده و وارد مصادیق نشدیم . کمیته سیاسی بر روی افراد مختلف در حال بررسی است و چند نفر به عنوان مصادیق در کمیته سیاسی جبهه مطرح شدند؛ اما ما هیچ محدودیتی نداریم که تنها به ظرفیت‌های موجود در جبهه پرداخته شود.

ارتباط الهام با جبهه پایداری قطع شد

وی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر آقای الهام به عنوان کاندیدای دولت مطرح شود ممکن است جبهه پایداری از وی حمایت کنند، گفت: دکتر الهام به لحاظ فکری و اعتقادی همراه جبهه هستند اما به لحاظ تاکتیک‌ها چون معتقدند باید به دولت کمک شود تا دولت به سامان به کارش خاتمه دهد با آن همکاری می‌کنند و دیگر ارتباطشان با جبهه پایداری قطع شد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، افزود: من سخنگوی جبهه نیستم و باید این مسایل در شورای مرکزی بحث شود و به تایید فقهای معظم جبهه برسد و من الان به خودم اجازه نمی‌دهم در این زمینه اظهار نظر کنم.

قانون فعلی انتخابات منجر به حضور افراد کم صلاحیت در جایگاه ریاست جمهوری شده است

طبیب زاده، همچنین با اشاره به طرح قانون انتخابات و با بیان اینکه این طرح نه تنها قانون را اصلاح نکرده بلکه بسیار مضرتر از قانون فعلی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از بندهای این طرح مساله برانگیز است ؛ اما معتقدم کلیات اصلاح قانون مثبت است چرا که قانون فعلی ضعف‌هایی دارد که منجر به حضور افراد کم صلاحیت و نامناسب در جایگاه ریاست جمهوری شده است. اما اگر این کار نادرست را بخواهیم با کار نادرست‌تر دیگری برطرف کنیم عواقب بدتری دارد .

۱۳۹۱/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...