نسخه چاپی

تحليل يك روزنامه از تغييرات شنبه شب دولت

گرم كردن چندبازیكن احمدی‌نژادبرای انتخابات

عکس خبري -گرم کردن چندبازيکن احمدي‌نژادبراي انتخابات

به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد در نقش یك مربی به چند بازیكن همزمان برای گرم كردن ماموریت داده است و فعلاً نمی‌توان به صورت قطعی گزینه نهایی دولت را برای تعویض نهایی تشخیص داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، تغییرات غیرمنتظره شب‌گذشته در دولت باعث شد تا گمانه‌ زنی‌ها درباره کاندیدای دولت در انتخابات ریاست جمهوری وارد فاز جدیدی شود این جابه‌جایی‌ها تاکتیکی از سویی گرایش دولت به نامزدی غلامحسین الهام که پیشتر به عنوان سخنگوی دولت منصوب شده بود را تقویت می‌کند، بر اساس این تحلیل ائتلاف جبهه پایداری با دولت از طریق به حاشیه راندن رئیس دفتر رئیس جمهور امکان پذیر بود. لذا اسفندیار رحیم مشایی شب گذشته از این سمت کنار گذاشته شد تا کدورت‌های طیفی از جبهه‌ پایداری با دولت بر طرف شود. چنانکه نشریه ۹ دی منتسب به جبهه پایداری نیز روز گذشته با انتشار مطلبی از تمام رسانه‌هایی که شانس مشایی را برای نامزدی دولت بیشتر از الهام دانسته بودند انتقاد و آن را به «پریشان گویی فتنه گران، سنتی‌ها و اصلاح طلبان علیه الهام» یاد کرد. همچنین محصولی در این باره به صراحت گفت: «با حضور الهام در دولت به دولت نزدیک‌تر شده‌ایم.»

اگرچه از سوی دیگر حکم هزار کلمه‌ای محمود احمدی نژاد برای مشایی و به کاربردن اوصاف ویژه برای او تا حدی صحت این تحلیل را خدشه دار می‌کند و اتفاقاً احتمال فراغت یا غار رئیس جمهور از امورات دولت با هدف تمرکز بر فعالیت‌های انتخاباتی را قوت می‌بخشد.

در این اثناء از ماه‌ها پیش احتمال نامزدی سید حسن موسوی نیز که شب گذشته بر صندلی مشایی تکیه زد، مطرح شده اما هیچگاه از سوی کارشناسان سیاسی جدی گرفته نشده بود ولی حرکت تاکتیکی دیشب رئیس جمهور شائبه نامزدی وی و همچنین احتمال نامزدی نیکزاد، مرد همیشه آماده دولت برای سرپرستی وزارتخانه‌ها را قوت بخشید به نظر می‌رسد محمود احمدی‌نژاد در نقش یک مربی به چند بازیکن همزمان برای گرم کردن ماموریت داده است و در این مقطع زمانی نمی‌توان به صورت قطعی گزینه نهایی دولت را برای تعویض نهایی و اجرایی پروژه پوتین مدودوف تشخیص داد.

۱۳۹۱/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...