نسخه چاپی

نیروهای فضایی آمریكایی در قطر چه می‎كنند؟

عکس خبري -نيروهاي فضايي آمريکايي در قطر چه مي‎کنند؟

دونالد ترامپ كه در ماه‌های اخیر از خروج نظامیان آمریكایی در خاورمیانه صحبت می‌كرد، اكنون قصد دارد نیروهای جدیدی را با عنوان جدید در منطقه مستقر كند.


به گزارش نما، استقرار ۲۰ نیروی آمریکایی تحت عنوان نیروهای فضایی این کشور در پایگاه هوایی «العدید» قطر در اوایل ماه جاری سبب گمانه زنی‌های متعددی در مورد هدف واشنگتن از این اقدام شده است.

به گزارش اسکای نیوز، ۲۰ نظامی آمریکایی با عنوان نیروهای فضایی این کشور در اوایل ماه جاری وارد خاورمیانه شدند اما تفاوت این نظامیان با نظامیانی که پیشتر به این منطقه اعزام شده بودند، عنوان و ماموریت اعلام شده برای آنان است.
دولت آمریکا از این نظامیان با عنوان نیروهای فضایی یاد کرد که به عنوان نخستین نظامیان شاخه فضایی ارتش آمریکا در خارج از کشور مستقر شدند.
یک مقام آمریکایی مدعی شد «شمار این نیروها در آینده به رقم ۱۶ هزار نفر می‌رسد.»
وی همچنین ادعا کرد «این نیروها، غیرنظامی خواهند بود.»
در واقع مقام‌های آمریکایی تلاش دارند، هدف از استقرار نیروهای مذکور را تامین منافع آمریکا در منطقه تعریف کنند.
براساس گزارش‎ها، این نیروها بلافاصله وارد مرحله عملیاتی نمی‌شوند و وظیفه آنها محافظت از دارایی‌های فضایی آمریکا در منطقه مانند صدها ماهواره مستقر است.
این اقدام با واکنش‌های مختلفی روبرو شد.
برخی در انتقاد از این اقدام «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا از آن به عنوان، پروژه بیهوده‌ای یاد می‌کنند که رییس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات قصد بهره داری تبلیغاتی را از آن دارد.
ترامپ در سال نخست دوره ریاست جمهوری، ۴۰ میلیون دلار برای تامین اعتبار این نیروها اختصاص داد؛ هزینه‌های این واحد، در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید.
وجود یک سریال با همین نام و نوع لباس فرم این نیروها سبب شده تا شوخی‌های زیادی در مورد این اقدام در میان کاربران آمریکایی شکل بگیرد و ادعاهای ترامپ، مورد تمسخر قرار بگیرد.
منبع: میزان

۱۳۹۹/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...