نسخه چاپی

مفتی سعودی:تظاهركنندگان مصری عقل ندارند

مفتی كل عربستان گفت كه تظاهرات كنونی در مصر، ناروا، خطرناك و غوغاسالارانه است و شركت كنندگان در آن یك مجموعه افراد نادان و كم خرد هستند.

به گزارش نما، فارس روزنامه عربستانی الوطن نوشت: شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ در خطبه های نماز در ریاض گفت که تظاهرات کنونی مصر، ناروا و خطرناک است.

آل الشیخ از "هرج و مرج به وجود آمده در مصر" و "کنار گذاشتن تلاش برای حل مشکلات مردم با هدف غوغاسالاری و تخریب" اظهار تأسف کرد و درباره خطرات این اقدامات بر اقتصاد کشورها هشدار داد و از "اینکه گروهی از افراد کم خِرد در تظاهرات با هدف متهم کردن عده ای دیگر شرکت می کنند"، اظهار شگفتی کرد.

به گزارش العالم، به دنبال صدور اعلامیه قانون اساسی اخیر از سوی محمد مرسی رئیس جمهوری مصر، با هدف افزایش اختیارات و مصون بودن رییس جمهور در مقابل دستگاه قضایی، مصر از هفتۀ گذشته شاهد تظاهرات مخالفان و طرفداران این اعلامیه بوده است. به عقیدۀ مخالفان مرسی، اعلامیه مذکور به افزایش بیش از حد اختیارات مرسی می انجامد و باعث به وجود آمدن دیکتاتوری دیگری در مصر می شود.

این درحالی است که جماعت اخوان المسلمین، در وضعیت انتقالی کنونی، چنین اقدامی را در راستای پاکسازی نهادهای مختلف مصر، ضروری می داند.

۱۳۹۱/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...