نسخه چاپی

خوش‌چهره در گفتگو با نما:

وزارت صمت حیاط خلوت بسیاری از زدوبندها و مناسبات سیاسی است

عکس خبري -وزارت صمت حياط خلوت بسياري از زدوبندها و مناسبات سياسي است

كارشناس مسائل اقتصادی گفت:وزارت صمت حیاط خلوت بسیاری از زدوبندها و مناسبات سیاسی است كه در انتخابات نقش آن ملموس بوده است.

محمد خوش‌چهره، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار نما، درباره عملکرد ضعیف سازمان تعزیرات در مهار گرانی‌های افسارگسیخته اظهار داشت: اشتباه اینجاست که سازمان تعزیرات را جدی می‌گیرند؛ چون این سازمان از مدیرت، توان و انگیزه لازم در شرایط کنونی برخوردار نیست.
وی افزود: این سازمان از نظر نوع نظارت و ظرفیت و توانی که باید برای بررسی و مقابله در اختیار داشته باشد، را ندارد
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه سازمان تعزیرات توان کافی را در برابر سیل‌های گسترده ندارد، گفت: سازمان تعزیرات حتماً باید از نیروهای دانشجویی و بسیج به شکل سازمان‌یافته استفاده می‌کرد تا بتواند، شرایط را بهتر مدیریت کند.
خوش‌چهره در همین رابطه ادامه داد: برخوردهای تهاجمی که در عمل با اینها می‌شود، از کارایی‌شان می‌کاهد و از همه مهمتر اینکه ضعف انگیزه سبب شده تا این سازمان از نیروهای آماده‌به‌کار و باانگیزه در میدانی که عرصه‌اش گسترده هست، محروم شود.
وی با بیان این مطلب که سازمان تعزیرات با ضعف برنامه‌ریزی و نیز با ضعف تربیت نیروی انسانی مواجه است، یادآور شد: نیروهای موجود سازمان تعزیرات برای مدیریت شرایط کنونی به خوبی تربیت نشده‌اند؛ لذا فقدان باور و اعتقاد که باید در بدنه وجود داشته باشد، سبب شده تا سازمان تعزیرات ناکارآمد باشد.
این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه فقدان وزیر صمت برروی افزایش قیمت‌ها و نیز ناکارآمدی سازمان تعزیرات اثرگذار است، یادآور شد: این سازمان شامل سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است که اولاً ادغام این سه یک اشتباه استراتژیک محسوب می‌شود و ثانیاً اینکه افرادی را برای اداره این وزارتخانه مهم می‌گمارند که صلاحیت و کارآیی لازم را ندارند.
خوش‌چهره به رانت و فساد موجود در وزارت صمت اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه در خیلی از حوزه‌ها با فساد و رانت و زدوبندها مواجه است و به واسطه این زدوبندها برای این وزارتخانه وزیر تعیین می‌کنند.
وی با بیان این مطلب که وزیر صمت باید علیم، امین، پاک‌ و دارای یک تیم قوی و ارزشی باشد، گفت: اما در این چند سال وزیر صمت اشراف کافی را بر زیرمجموعه‌ها نداشته است.
این استاد اقتصاد عنوان کرد: وزارت صمت حیاط خلوت بسیاری از زدوبندها و مناسبات سیاسی است که در انتخابات نقش آن ملموس بوده است.

۱۳۹۹/۷/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...