نسخه چاپی

كرونا و سردرگمی در فضای آموزشی كشور

عکس خبري -کرونا و سردرگمي در فضاي آموزشي کشور

كادر آموزشی مدارس كه تا آن لحظه برنامه ریزی هایی طبق صحبت‌های پیشین وزارت آموزش و پرورش انجام داده بودند به ناچار مجبور به تغییر دادن برنامه خود شدند آن هم درست در شب بازگشایی مدارس! و همچنین این اعلام ناگهانی و بی تدبیر اعتراض خانواده ها را كه نگران سلامتی فرزندانشان بودند برانگیخت

حرف های ضد و نقیض وزارت آموزش و پرورش درباره ی حضور و یا عدم حضور بچه ها در مدارس در روز های منتهی به پانزده شهریور،پیگیری خبر های مربوط به آموزش و پرورش از فضای مجازی و رسانه ی ملی را بالا برده بود . خبر ها از شروع سال تحصیلی از دوهفته زودتر از اول مهر حکایت داشت و این در حالی بود که هنوز خود آموزش و پرورش نیز تصمیم قاطعی در رابطه با سال تحصیلی جدید نگرفته بود. نهایت اخبار ارائه شده برنامه ریزی جداگانه برای مدارس هر ناحیه با توجه به شرایط شیوع کرونا ، وضعیت زرد و سفید و قرمز بود که به ناگاه تصمیمی جدید در شب پانزدهم اتخاذ و اعلام شد. تصمیمی مبنی بر الزام حضور دانش اموزان در مدارس . اعلام دیر هنگام وزیر آموزش و پرورش و ارائه ی دلیل‌های ‌بی پایه و اساس برای این تصمیم، دغدغه ی جدیدی را بر فضای اموزشی حاکم کرد.

کادر آموزشی مدارس که تا آن لحظه برنامه ریزی هایی طبق صحبت‌های پیشین وزارت آموزش و پرورش انجام داده بودند به ناچار مجبور به تغییر دادن برنامه خود شدند آن هم درست در شب بازگشایی مدارس! و همچنین این اعلام ناگهانی و بی تدبیر اعتراض خانواده ها را که نگران سلامتی فرزندانشان بودند برانگیخت و البته دیری نپایید که این تصمیم نیز مانند تصمیم رییس جمهور در زمان اوایل کرونا(از شنبه همه چیز به روال عادی باز می‌گردد )تغییر کرد و اختیار به خانواده ها و مدارس محول شد . بازهم داستان سردرگمی ادامه یافت.

حالا معضل ها و مشکلات جدید رخ می‌نمایند که برای هیچ کدام هم جواب یا برنامه ای مدون و هدفدار مشخص نشده است و همه بار مسئولیت به خانواده ها و کادر آموزش سپرده شده هست.

از جمله معضلات که می توان به آن اشاره کرد :

قادر نبودن معلم به اداره ی همزمان کلاس حضوری و مجازی (برای دانش آموزانی که می آیند و دانش آموزانی که به مدرسه نمیایند) همچنین زمان به قدری نیست که جداگانه برای هر گروه توضیح داده شود و تکرار شود.

برانگیختن احساسات دانش آموزانی که والدینشان به سبب نگرانی از سلامتشان اجازه ی حضور در مدارس را ندادند در هنگام مشاهده ی دوستان خود که به صورت حضوری در کلاس هستند.

عدم رعایت نکات بهداشتی در جمع دانش آموزان به خصوص در پایه های پایین تر که بچه ها سن کمی دارند و رفت و آمد دانش آموزان حضوری در نبود سرویس و امکان بالا رفتن آمار کرونا بالاخص در کودکان و مشکلاتی از این قبیل که اکثر خانواده ها و کادر آموزش با آن درگیر هستند.

در نهایت این شرایط توجه ویژه تری را می طلبد.

۱۳۹۹/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...