نسخه چاپی

ذخایر طلای بانك‌های روسیه ركورد زد

عکس خبري -ذخاير طلاي بانک‌هاي روسيه رکورد زد

داده‌های جدید بانك مركزی روسیه نشان می‌دهد كه سرمایه‌گذاری بانك‌های روسیه در طلا در ماه آگوست افزایش یافته و به ۷.۴ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش نما به نقل از راشاتودی، داده‌های جدید بانک مرکزی روسیه نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری بانک‌های روسیه در طلا در ماه آگوست افزایش یافته و به ۷.۴ میلیارد دلار رسیده است.

از لحاظ وزنی ذخایر طلای بانک‌های روسیه به رکورد تاریخی ۱۲۱ تن رسیده است که این ۱۰.۹ درصد بالاتر از رکورد قبلی مربوط به اکتبر ۲۰۱۹ است.

ماکسیم اوسادچی، تحلیل‌گر بانک بی‌کی‌اف، می‌گوید: ماه گذشته بانک‌های روسیه ذخایر شمش طلای خود را ۲۳.۳ تن افزایش داده‌اند. این بزرگترین افزایش ذخایر طلا در تاریخ جمع‌آوری آمار ذخایر بانک‌های این کشور است.

اوسادچی می‌گوید: تنها بانک اسبربانک در ماه آگوست ذخایر طلای خود را ۱۶.۹ تن افزایش داده است. او اضافه کرد: حالا اسبربانک، وی‌تی‌بی، اوتکریت، گازپرومبانک و سووکوم‌بانک ۵ بانک برتر در سرمایه‌گذاری در طلا هستند.

داده‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که بانک‌های روسیه از ماه می به بعد ذخایر طلای خود را افزایش داده‌اند. متخصصان یکی از عوامل این امر را افزایش تقاضای طلا با نگرانی از تداوم بحران کرونا می‌دانند.
منبع: مهر

۱۳۹۹/۷/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...