نسخه چاپی

صدرالحسینی در گفتگو با نما:

تفاوتی بین «ترامپ» و «بایدن» نیست /بعضی از جریان‌های سیاسی به ستاد انتخاباتی بایدن تبدیل شده اند

عکس خبري -تفاوتي بين «ترامپ» و «بايدن» نيست /بعضي از جريان‌هاي سياسي به ستاد انتخاباتي بايدن تبديل شده اند

كارشناس مسائل بین الملل گفت: هیچ تفاوتی بین دو حزب جمهوری خواه و دموكرات وجود ندارد و هر دو این حزب یك موضع مشترك علیه جمهوری اسلامی دارند.

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگوبا خبرنگار نما، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات آمریکا و تحولاتی که در صحنه داخلی این کشور مشاهده می‌کنیم، دو نماینده حزب جمهوری‌خواه و دموکرات؛ یعنی ترامپ و بایدن به نقطه‌ای رسیده‌اند که تقریباً مشخص است که یکی از این دو به عنوان رئیس جمهور انتخاب خواهند شد.
وی افزود: بر همین اساس همه کسانی که در نقاط مختلف دنیا نسبت به تحولات داخلی آمریکا به خصوص انتخابات ریاست جمهوری این کشور حساس هستند، واکنش‌هایی را در این رابطه از خودشان بروز داده‌اند.
کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: ما با توجه به تجربیات 42 سال گذشته مشاهده می‌کنیم که واقعیت امر این است که هیچ تفاوتی بین دو حزب جمهوری خواه و دموکرات وجود ندارد و هر دو این حزب یک موضع مشترک علیه جمهوری اسلامی دارند.
صدرالحسینی با بیان اینکه هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان متفق‌القول هستند که باید در مقابل جمهوری اسلامی یک برخورد جدی داشته باشند، یادآور شد: راهبرد آنها در برابر ما ثابت، اما تاکتیک‌هایشان متفاوت است.
وی تصریح کرد: متأسفانه در داخل کشورمان تمایلاتی نسبت به تغییر رئیس جمهور آمریکا وجود دارد. کسانی که در داخل کشور تصور می‌کنند با دموکرات‌ها می‌توانند کار کنند، در همین دوره هم ارتباطاتی را به صورت آشکار یا پنهان با واسطه‌ای دموکرات‌ها داشته‌اند.
این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: متأسفانه در داخل برخی از احزاب و جریان‌های سیاسی به ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها تبدیل شده‌اند و به حمایت از بایدن می‌پردازند؛ زیرا موضوع بایدن به آنها به یک اصل تبدیل شده و تصور دارند که با حضور بایدن، آمریکا به برجام بازخواهد گشت، مذاکرات آغاز می‌شود و می‌توانند به یک موفقیت حزبی و گروهی که به باور خودشان با منافع جمهوری اسلامی سازگار است، دست یابند، اما واقعیت امر این است که در بیانیه اخیر آقای بایدن، مشخص شد که هیچ تفاوتی میان او با ترامپ در مسائل راهبردی علیه ایران نیست.
صدرالحسینی بیان کرد: همچنان که آقای ترامپ می‌گوید معتقد است مجموعه امکانات دفاعی مشروع جمهوری اسلامی باید از بین برود و توانمندی‌های بومی هسته‌ای کشورمان محدود شود و در کنارش نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی کنترل شود، آقای بایدن هم همین موضوعات را در قالب موضوعات مرتبط با حقوق بشر مطرح کرده است؛ یعنی طوری ورود کرده که می‌تواند اجماعی جهانی را علیه جمهوری اسلامی ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: در میان این دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا، آن کاندیدایی بهتر است که به افول آمریکا کمک کند.
کارشناس مسائل بین‌الملل تأکید کرد که باید برای برون رفت از مشکلات فعلی برروی توانمندی‌های بومی خود تکیه کنیم، نه اینکه به خارج و انتخابات آمریکا نگاهی داشته باشیم.

۱۳۹۹/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...