نسخه چاپی

حجت الاسلام احمد سالك در گفتگو با نما:

دولت اقتصاد و معیشت مردم را به برجام گره زد / با تكیه بر ظرفیت و توانایی داخلی از مشكلات عبور می كنیم

عکس خبري -دولت اقتصاد و معيشت مردم را به برجام گره زد / با تکيه بر ظرفيت و توانايي داخلي از مشکلات عبور مي کنيم

عضو شورای مركزی جامعه روحانیت با تاكید براینكه مشكلات را با عدم توجه به خارج از كشور می توان حل كرد،گفت:اما متاسفانه دولت اقتصاد را به «برجام» گره زد از این رو نه تنها مشكلات حل نشد بلكه تحریم ها هم تشدید شد؛ ما باید به ظرفیت و توانایی داخل توجه كنیم.

حجت الاسلام احمد سالک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت در گفتگو با خبرنگار نما، در پاسخ به این سوال که پس از پایان دفاع مقدس،ایران در حوزه دفاع پیشرفت چشم گیر داشته است اما چرا مشکلات اقتصادی همچنان پا برجاست؟ گفت: این مسئله به چند عامل برمی گردد. نخست آنکه در اقتصاد،مدیریت جهادی وجود ندارد و همسویی و هم افزایی هم بین دولت و مجلس نیست و هرکس از نگاه خود مسائل اقتصادی را دنبال می کند.
وی افزود:عدم توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و وجود کاغذ بازی و سیاسی کاری هایی که در استان های مختلف در ارتباط با احیا مسائل اقتصادی صورت می گیرد،نکات دیگری است که باید به آن اشاره کرد.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما از نظر قانون مشکل نداریم،اظهار داشت: در این راستا،قانون رفع موانع رشد تولید و قانون کسب و کار حلال و ... در مجلس تصویب و برای دولت ریل گذاری شده است.
سالک با اشاره به اینکه آنچه اجرا نمی شود اجرای قانون است،تصریح کرد:2500کارخانه به دلیل بنگاه داری بانک ها به تعطیلی کشیده شده و این نشان دهنده آن است که حرکت ضد جهش تولید در بانک ها حاکم است و آنها اجازه نمی دهند که تولید رشد کند.
وی اظهار داشت:ما از حیث مسائل قانونی برای نظارت مشکل نداریم اما ضعف نظارت بر بازار و کالاهای اساسی موجب شده است که این گرانی های لجام گسیخته صورت گیرد.
نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: این در حالی است که دولت وعده داده بود تورم را یک رقمی کند اما الان بالغ بر 40درصد است و وقتی این مسائل دست به دست هم می دهد،موجب می شود اقتصاد زمین بخورد.
سالک با بیان اینکه نباید از تحریم ها نیز غفلت کرد، اظهار داشت: تحریم های یکجانبه و ظالمانه ای استکبار تاثیر خود را گذاشته است اما فقط تحریم نیست بلکه خود تحریمی مدیران داخل کشور هم باید در نظر گرفت.
وی در پاسخ به این سوال رمز گره گشایی از معضلات اقتصادی چیست؟ گفت: اگر به 7 توصیه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم که یکی از محورهای آن اقتصاد است توجه شود،راه برون رفت از این معضلات است.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: البته جوان گرایی به معنای «بچه بازی» نیست بلکه به معنای انسانهای پخته،کارآمد،خلاق و با ظرفیت است همچون حوزه دانش بنیان که جوانان در آن نقش آفرینی می کنند.
سالک با تاکید براینکه مشکلات را با عدم توجه به خارج از کشور می توان حل کرد،گفت:اما متاسفانه دولت اقتصاد را به «برجام» گره زد از این رو نه تنها مشکلات حل نشد بلکه تحریم ها هم تشدید شد؛ ما باید به ظرفیت و توانایی داخل توجه کنیم.

۱۳۹۹/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...