نسخه چاپی

مخفی كردن ۱۳۰ نمونه دوپینگ وزنه‌برداری در دوره ریاست تاماش آیان

عکس خبري -مخفي کردن ??? نمونه دوپينگ وزنه‌برداري در دوره رياست تاماش آيان

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ اعلام كرد كه از پنهان شدن ۱۳۰ نمونه دوپینگ رشته وزنه‌برداری در دوره ریاست تاماش آیان خبر داد.

به گزارش نما، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ خواستار اقدام رسمی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری درخصوص پنهان کردن 130 نمونه دوپینگ در این رشته در زمان ریاست تاماش آیان شد.

پرونده مربوط به نمونه‌های دوپینگ در چند سال گذشته در مقر فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از بین رفته‌اند. در واقع این نمونه‌ها از وزنه‌برداران گرفته شده، اما هرگز به مرحله بررسی نرسیده‌اند.

گفته می‌شود برخی از این نمونه‌ها مربوط به سال 2019 است، یعنی زمانی که رشته وزنه‌برداری به دلیل دوپینگ زیادی که در این رشته صورت گرفته بود، در خطر کنار گذاشته شدن از المپیک قرار داشت. مشخص نیست که این نمونه‌های گرفته شده در کجا ذخیره شده‌اند و همچنین چه تعداد از آنها، تایید دوپینگ بوده است.

این افشاگری در حالی صورت گرفته که پیش از این هم اعلام شده بود نزدیک به 41 نمونه دیگر که مربوط به نمایندگان کشورهای آذربایجان و ترکیه بوده پنهان شده‌اند.

دوپینگ سیستماتیک در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در سال‌های گذشته و افشاگری‌هایی که ریچارد مک‌لارن مسئول بررسی این پرونده بزرگ انجام داد در نهایت منجر به برکناری تاماش آیان از ریاست فدراسیون جهانی شد، اما ظاهراً رد پای آیان در اتفاقات دیگری نیز دیده می‌شود که این اتفاقات به مرور در حال افشا شدن هستند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...