نسخه چاپی

"امكاناتی گریبان نمایندگان را گرفته است"

نماینده اصفهان در مجلس گفت: دریافت ماشین، خانه و امكانات دیگر امروز گریبان نمایندگان را گرفته كه با ساده‌زیستی منافات دارد و جا دارد تا ویژگی‌های بارز آیت‌الله مدرس ملاك حكومتی‌ها قرار گیرد.

به گزارش نما، نیره اخوان بیطرف در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و ویژگی‌های بارز وی اظهار داشت: اقتدا کردن به الگو و اسوه تاریخی آیت‌الله مدرس برای نمایندگان مایه افتخار است و وی غیر از اینکه یک روحانی مبارز بود، حضرت امام (ره) نیز همواره سخن معروف وی که «سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست» را از او یاد می‌کردند و نخستین اسکناس جمهوری اسلامی را به یاد این مجاهد و مبارز چاپ کردند، چراکه او را شایسته این جایگاه می‌دانستند.

وی افزود: آنچه که بارها مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) به عنوان الگو از آیت‌الله مدرس یاد می‌کردند این بود که همواره او را انسانی ساده زیست، معتقد، مبارز، دارای صراحت کلام، مستقل، بدون وابستگی و پنهان‌کاری می‌دانستند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه آیت‌الله مدرس قابل تهدید و تطمیع نبود، خاطرنشان کرد: ایستادگی آیت‌الله مدرس، موجب شده بود اسم مدرس بدن رضاخان قلدر را به لرزه می‌انداخت، طوری به عجز آورده بود که بر خلاف میلش چاره‌ای جز کنار آمدن با وی برایش باقی نمانده بود.

اخوان با اشاره به صراحت کلام آیت‌الله مدرس ادامه داد: رضاخان در زمان حکومتش با ساخت میدانی، دستور قرار دادن مجسمه‌ نیم تنه خود که از هر سو چهره‌ای متفاوت از او را نمایش می‌داد را داده بود و مراسم رژه و احترام افسران و سربازان نیز در آن میدان صورت می‌گرفت.

وی اضافه کرد: رضاخان در جلسه مجلس برای کوچک کردن آیت‌الله مدرس به آن مرحوم می‌گوید که مجسمه من در میدان را مشاهده کردید که آیت‌الله مدرس در پاسخ می‌گوید «بله ملاحظه کردم، اتفاقا دیدم که مثل صاحبش دو چهره بود» و این، صراحت کلام مدرس بود که در آن جلسه رضاخان قلدر را به قدری ناراحت کرد که دیگر نتوانست حرفی بزند.

نماینده اصفهان در مجلس با اشاره به راهیابی آیت‌الله مدرس در دوره اول نمایندگی مجلس بیان داشت: در آن دوره همه از گاری برای رفت و آمد استفاده می‌کردند که با رأی آوردن آیت‌الله مدرس، از طرف دربار یک کالسکه سلطنتی را برای وی می‌فرستند که وی ضمن رد آن می‌گوید که من با گاری خودم می‌آیم و نیازی به این چیزها نیست و اینگونه زیر بار نمی‌رود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: طرز رفتار و فرهنگ آیت‌االله مدرس اینگونه بود و کسی ‌نمی‌توانست حریف او شود، چراکه مدرس نه چیزی می‌خواست، نه چیزی مطالبه می‌کرد و نه چیزی داشت که بخواهد از آن بترسد، بنابراین نترس بودن او مدیون همین حالات و رفتارهایش بود.

اخوان با بیان اینکه ویژگی‌های بارز آیت‌الله مدرس باید ملاک حکومتی‌ها قرار گیرد، گفت: بی‌طمع بودن و ساده‌زیستی وی آن هم با این شدت که انسان را اسیر و معامله‌گر نکند باید الگوی نمایندگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مخالف امتیاز دادن به نمایندگان هستم، تصریح کرد: دریافت ماشین، خانه و امکانات دیگر امروز گریبان نمایندگان را گرفته که با ساده‌زیستی منافات دارد، چراکه نمایندگان در مقامی قرار گرفته‌اند که باید از حقوق مردم دفاع کنند و افتخارشان آن باشد.

اخوان در پایان با اشاره به اینکه امکاناتی که در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد هیچ شباهتی به زندگی معمولی مردم ندارد، یادآور شد: نمایندگی تنها نامه‌نگاری در جای گرم و به منظور رفع و رجوع مشکلات نیست، سفرها و امکانات ما نمایندگان مانند مردم عادی نیست، پس چگونه می‌توانیم آنهارا درک کنیم که در حال حاضر در چه وضعیتی هستند.

۱۳۹۱/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...