نسخه چاپی

علت ایجاد رژیم صهیونیستی درخاورمیانه

عکس خبري -علت ايجاد رژيم صهيونيستي درخاورميانه

از ابتدا مشخص بود كه ایجاد رژیم صهیونیستی یك طراحی گسترده و فریبكاری است و در حقیقت آنها رژیم صهیونیستی را به منظور تسلط بر نفت خاورمیانه و كنترل خیزش‌های مردمی و انقلابی این منطقه كه خاستگاه اصلی همه انبیای الهی است

دكتر محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز (يكشنبه) در اجلاس جهاني جوانان و بيداري اسلامي، با اشاره به اينكه شركت كنندگان اين اجلاس كه از سراسر جهان گرد هم آمده‌اند، بايد تلاش كنند تا با همدلي، هم‌انديشي و عزم مشترك فردايي زيباتر و انساني‌تر را براي جامعه بشري رقم بزنند، گفت: حضور جوانان در بيداري اسلامي موضوعي مهم و تاريخ‌ساز است.
رييس جمهور با بيان اينكه خداي متعال عالم را خلق كرد و انسان را به عنوان برترين موجود هستي و تجلي همه صفات و اسماء الهي قرار داد، گفت: خداوند انسان را خلق كرد تا با اراده خود مسير كمال و سعادت را بپيمايد و به قله‌هاي كمال انساني نائل شود و چنان ظرفيتي در انسان قرار داد تا بتواند به مقام خليفة‌اللهي برسد.
دكتر احمدي‌نژاد تحقق سعادت و كمال انسان را نيازمند وجود عواملي دانست و از عدالت به عنوان مهمترين عامل در مسير سعادت انسان نام برد و اظهار داشت: عدالت، پايه‌ي حركت انسان و جامعه انساني به سمت قله‌هاي كمال است و اگر عدالت نباشد، حقيقت انساني از بين رفته و استعدادهاي الهي انسان فرصت شكوفايي نخواهد يافت و تمام انبياي الهي براي كمال و سعادت انسان و جامعه بشري مبعوث شدند و همه آنها پرچم عدالت را برافراشته‌اند.
دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: عدالت گام اول و سكوي نخست براي پرواز انسان به اوج ملكوت است كه اگر نباشد، هيچ يك از ارزش‌هاي الهي امكان استقرار نخواهد داشت.
رييس جمهور، آزادي را به عنوان دومين عامل در مسير تحقق سعادت و كمال انسان عنوان كرد و اظهار داشت: انتخاب مسير كمال، زماني ارزشمند است كه آزادانه و از روي اختيار باشد، چرا كه آزادي همزاد ارزش‌هاي الهي است و بدون آن امكان تحقق ارزش‌هاي الهي و كمال جامعه بشري فراهم نخواهد شد و در حقيقت عدالت و آزادي دو هديه‌ي مهم خداوند به بشريت است.
دكتر احمدي‌نژاد توحيد و يگانه‌پرستي را اولين عامل در تحقق واقعي عدالت و آزادي برشمرد و تصريح كرد: اگر يگانه پرستي نباشد، اساس ظلم، پايه‌گذاري شده است؛ چرا كه شرك به خداوند بالاترين ظلم است و ظالم هرگز نمي‌تواند عدالت را محقق كند و حقيقت عدالت در سايه‌ي يگانه پرستي به وجود خواهد آمد.
رييس جمهور عشق و محبت به انسانها را به عنوان دومين عامل براي تحقق عدالت و آزادي عنوان كرد و گفت: زماني عدالت مستقر مي‌شود كه انسانها به هم محبت و عشق بورزند و پيامبر عزيز اسلام (ص) تجسم عشق و محبت به نوع انسانها بودند و به قدري به آنها علاقه داشتند كه براي هدايت و خدمت به مردم و اصلاح امور آنها از هيچ اقدامي دريغ نمي‌كردند.
دكتر احمدي‌نژاد تاكيد كرد: عدالت، آزادي و كرامت انسان در سايه توحيد، آزادي و عشق محقق مي‌شود و اين پيام تمام انبياي الهي است، اما سوال اينجاست كه چرا رسالت انبياي الهي و اهداف آنها در جامعه بشري محقق نشده و تاكنون انسان‌ها و ملت‌ها طعم زيباي عدالت و كرامت را نچشيده و جنگ‌ها و كشتارها و فاصله‌هاي طبقاتي و مسابقه بي پايان تسليحاتي در جهان براي رسيدن به كدام منظور است؟
رييس جمهور افزود: سالانه بيش از يك هزار و 200 ميليارد دلار هزينه توليد سلاح در جهان مي‌شود و اين در حالي است كه سلاح جز براي كشتن انسانها به كار گرفته نمي‌شود.
دكتر احمدي‌نژاد علت اساسي مشكلات موجود در جهان را حاكميت انسان‌هاي ناصالح، برتري‌طلب، خودخواه و مستكبر دانست و تصريح كرد: دولت‌هاي مستكبر و انسان‌هاي خودخواه در طول تاريخ هرگز اجازه ندادند كه عدالت،‌ آزادي، عشق و توحيد در جهان مستقر شود و ريشه همه مشكلات جامعه بشري در طول تاريخ حاكميت انسان‌هاي ناصالح است.
رييس جمهور خاطرنشان كرد: انسان‌هاي ناصالح همواره تلاش كرده‌اند تا ملت‌ها را به زير سلطه خود درآورند و امروز نيز با نگاهي به وضع جهان مي‌توان دريافت كه مشكلات دنيا از ناحيه قدرت‌هاي مستكبري است كه بيش از 400 سال برده‌داري را در جهان به راه انداختند و با زشت‌ترين اعمال غير انساني ميليون‌ها انسان را براي تثبيت رفاه، آباداني و قدرت خود به بردگي گرفتند.
دكتر احمدي‌نژاد ادامه داد: همان قدرت‌هايي كه دوره برده‌داري را به راه انداختند، پس از آن، دوران سياه استعماري را به بهانه آباداني و هديه دادن علم و فنّاوري و عمران به ملت‌ها با توسل به زور سلاح و فريبكاري به راه انداختند و نزديك به 300 سال، ملت‌ها را تحت سلطه خود درآورده و ثروت و منابع آنها را غارت كرده و فقر و كينه‌ورزي و خودخواهي را به آنها تحميل كردند.
رييس جمهور تصريح كرد: مستكبران طي دهه‌هاي اخير هنگامي كه قيام‌هاي آزادي‌بخش در كشورها اوج گرفت و فريب آنها آشكار شد، شعارها و نقاب خود را عوض كردند و امروز با شعار طرفداري از دموكراسي و دفاع از حقوق بشر در حقيقت همان اهداف استعماري گذشته خود را دنبال مي كنند.
دكتر احمدي‌نژاد با طرح اين سوال كه چه كساني رژيم منحوس صهيونيستي را در قلب خاورميانه به ملت‌ها به بهانه‌هاي گوناگون تحميل كردند و براي رسيدن به چه منظوري اين كار را انجام دادند، در حالي كه مردم منطقه، مسلمانان و ملت فلسطين نقشي در جنگ جهاني اول و دوم نداشتند، گفت:‌ از ابتدا مشخص بود كه ايجاد رژيم صهيونيستي يك طراحي گسترده و فريبكاري است و در حقيقت آنها رژيم صهيونيستي را به منظور تسلط بر نفت خاورميانه و كنترل خيزش‌هاي مردمي و انقلابي اين منطقه كه خاستگاه اصلي همه انبياي الهي است، مستقر كردند و امروز به هر نحوي در صدد حمايت از اين رژيم اشغالگر هستند، به گونه‌اي كه در اروپا، توهين به پيامبران الهي و اديان گوناگون آزاد است، اما سوال درباره رژيم صهيونيستي با محكوميت به زندان و برخوردهاي شديد مواجه مي‌شود و در همين زمينه سران يكي از كشورهاي اروپايي به صراحت اذعان کرده بود که به رؤساي كشورهاي اروپايي هر چه مي‌خواهيد بگوييد، اما عليه صهيونيست‌ها چيزي نگوييد، چرا که وقتي به صهيونيست‌ها حمله مي‌كنيد و عليه آن‌ها حرف مي‌زنيد، ما در برابر آنها شرمنده مي‌شويم.
رييس جمهور ريشه تمام مشكلات منطقه را وجود مستكبران و رژيم صهيونيستي دانست و اظهار داشت: صد سال قبل غربي‌ها براي تسلط بر منطقه خاورميانه لشكركشي كردند و عده‌اي نيز در آن دوران اشتباه كرده و با آنان همراهي كردند و باعث شدند مردم منطقه صد سال تحت سلطه آنان باشند و اين در حالي است كه اگر در منطقه، ديكتاتوري حاكم بوده و امروز نيز در برخي كشورها حاكم است، ريشه آن را بايد در دخالت‌هاي نظام سلطه و رژيم صهيونيستي جستجو كرد؛ چرا كه نظام سلطه اين ديكتاتورها را در برابر موج اراده ملت‌ها قرار دادند و به واسطه آنها منابع و ذخاير منطقه را غارت مي‌كنند.
دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه قبل از پيروزي انقلاب اسلامي يك حكومت ديكتاتوري بسيار خشن و ضد مردمي وابسته به آمريكا و اروپا در ايران حاكم بود و در آن دوران، آزادي و حق انتخاب وجود نداشت و زندان ها پر از آزادي خواهان بود و پاسخ مطالبات مردم گلوله‌هاي تانك و تفنگ بود و اما با اين وجود شاه ايران مورد حمايت مستقيم سران آمريكايي و اروپايي قرار داشت، تا جايي كه حتي مي‌خواستند به او انرژي اتمي نيز بدهند، اما از روزي كه ملت ايران آزادي و دموكراسي را با پيروزي انقلاب اسلامي بدست آوردند، آنان در برابر ملت ايران قرار گرفته‌اند؛ مشخص است كه آنها ضد آزادي، كرامت و بزرگي انسان‌ها هستند.
رييس جمهور با بيان اينكه ماهيت و اصل وجود رژيم صهيونيستي در حقيقت توهين به ملت‌هاست، گفت: در شرايط كنوني شخصيت‌ها و سران كشورهاي زيادي ادعاي طرفداري از آزادي و دموكراسي دارند، اما ملت‌ها بايد هوشيار باشند و بدانند كه معيار سنجش صداقت سياستمداران، علاوه بر پاكي و ايمان، با اين است كه آن شخص يا گروه بايد به طور اصولي با استقرار رژيم صهيونيستي بر منطقه و با سلطه آمريكا و متحدين‌اش مخالف باشد، چرا كه دموكراسي، آزادي، عدالت و كرامت تنها بر دل‌هاي پاك و اراده انسان‌هاي آزاد محقق مي‌شود و هرگز از لوله تفنگ آمريكايي‌ها و كشورهاي متحد آن بيرون نخواهد آمد و آنها جز فقر و تبعيض ارمغاني براي ملت‌ها ندارند.
دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه امروز در هيچ كجاي دنيا از جمله آمريكا، آزادي وجود ندارد، گفت: آمريكا 300 ميليون نفر جمعيت دارد و 2 حزب در اين كشور قدرت را به دست گرفتند و مردم بايد براي رفع مشكلات خود، تنها به اين دو حزب پناه ببرند، در حالي كه اين دو حزب در واقع صحنه گردانندگان نمايشي هستند كه پشت صحنه آنها سرمايه‌داران رژيم صهيونيستي و صهيونيست‌ها قرار دارند.
رييس جمهور افزود: امروز در آمريكا شرايطي حاكم است كه هيچ كانديداي مستقلي امكان پيروزي در انتخابات و كسب رأي را ندارد.
دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: امروز مردم اروپا براي اينكه اعلام كنند، از حاكمان خود ناراضي هستند و ديگر نمي‌توانند حكومت آنها را تحمل كنند، فرياد مي‌زنند، اما آيا فريادرسي براي آنان وجود دارد؟
رييس جمهور با اشاره به فروش بي‌رويه اسلحه در جهان با بيان اينكه در سال گذشته ميلادي مستكبران بيش از 60 ميليارد دلار اسلحه به كشورهاي منطقه خاورميانه فروخته‌اند، گفت:‌ آيا اين سلاح‌ها براي برقراري آزادي است، يا ايجاد جنگ و اختلاف ميان مردم و ملت‌هاست؟
دكتر احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه عدالت، آزادي و كرامت، حق همه ملت‌هاي جهان است و ارزش‌هاي انساني در سايه سلاح‎هاي آمريكايي و اروپايي هرگز محقق نخواهد شد، گفت: موضوع تلخ و مضحكي كه اين روزها مطرح است، اين است كه برخي افراد كه در فرهنگشان انتخابات معنايي ندارد، دور هم جمع شدند و براي ديگران فرمان دموكراسي و آزادي سر مي‌دهند.
رييس جمهور تصريح كرد: امروز غربي‌ها با هدف نجات رژيم صهيونيستي مي‌خواهند در منطقه ما درگيري و اختلافات ايجاد كنند كه همه دولت‌ها و ملت‌ها بايد در برابر آنها هوشيار باشند.
دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: برخي سران كشورهاي منطقه بايد مراقب باشند كه در طرح فريب آمريكا ايفاي نقش نكنند و بدانند كه اگر امروز آمريكا به وسيله آنها بتواند به كشوري مانند سوريه ضربه بزند، قطعا فردا نوبت خودشان خواهد رسيد و آمريكا سراغ آنها هم خواهد رفت.
وي با اشاره به اينكه همه ارزش‌هاي الهي در سايه دين قابليت تحقق دارد، گفت: اگر كسي در هر نقطه از عالم حقيقتاً براي خدا به دنبال عدالت و استقرار آزادي انسان‌ها باشد، عمل او عملي ديني و مجاهدت در راه خداست؛ مرزبندي‌هاي ديني صورت گرفته از جانب مستكبران است و گرنه خداي متعال انسان‌ها را بر اساس فطرتي يكسان خلق كرده و همه انسان‌ها به دنبال عدالت،‌ آزادي،‌ كرامت و سعادت هستند و خداي متعال براي هدايت انسانها يك دين بيشتر نفرستاده است.
رييس جمهور با بيان اينكه حاكميت عدالت، سعادت و كمال نيازمند انسان‌هاي صالح و عادل بوده و وجود عدالت و آزادي حقيقي در يك حكومت جهاني امكان تحقق دارد، گفت: اين امكان هرگز وجود ندارد كه ملتي دور خود ديوار كشيده و بخواهد درون آن حصار، عدالت و آزادي را برقرار كند، چرا كه مناسبات و روابط جهاني توسط برخي افراد خاص كه امروز بر مراكز مديريت و قدرت جهان تسلط دارند، تنظيم مي‌شود و آنها هرگز اين اجازه را نخواهند داد.
دكتر احمدي‌نژاد تصريح كرد: عدالت، زماني در جهان مستقر مي‌شود كه مديريت جهان در اختيار انسان‌هاي عادل و صالح باشد و خداي متعال به زيبايي اين نياز بشر را پاسخ داده و همه پيامبران الهي وعده داده‌اند كه روزي عدالت و آزادي در سايه توحيد و عشق در جهان توسط كسي كه عينيت عدالت بوده مستقر مي‌شود و او كسي نيست جز حضرت مهدي (عج) كه به همراه حضرت مسيح و ديگر صالحان خواهد آمد و جهان را سرشار از عدالت خواهد كرد.
رييس جمهور با بيان اينكه ماركسيسم به تاريخ پيوست و اومانيسم، ليبراليسم و انديشه سرمايه‌داري غربي هم به رغم تمام هياهوها و فريادهاي گوش‌خراش در سراشيبي سقوط قرار گرفته است، گفت: بايد به دنبال انديشه و نظام جايگزين باشيم كه جهان را سرشار از عشق و عدالت كند و حكومت موعود فصل مشترك و متعلق به همه انسانها و هديه خدا به بشريت است و همه انسانها از جمله جوانان بايد براي ساختن فردايي زيبا دست به دست هم داده و در اين راه مجاهدت كنند.

۱۳۹۰/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...