نسخه چاپی

پلمب ۱۷ هزار قهوه‌خانه‌های زیر زمینی/ ۴۹هزار واحد صنفی متخلف كرونایی به دستگاه قضائی معرفی شدند

عکس خبري -پلمب ?? هزار قهوه‌خانه‌هاي زير زميني/ ??هزار واحد صنفي متخلف کرونايي به دستگاه قضائي معرفي شدند

معاون مركز سلامت و محیط كار وزارت بهداشت گفت: از ابتدای شیوع ویروس كرونا در كشور تاكنون ۱۷ هزار قهوه‌خانه و سفره‌خانه زیرزمینی به دلیل عرضه مواد دخانی و قلیان پلمب شدند.

به گزارش نما ،محسن فرهادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به موج سوم کرونا در کشور اظهار کرد: با توجه به موج سوم کرونا در کشور مراسم تدفین جانباختگان با نظارت وزارت بهداشت انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین شرکت در مراسم تدفین از غسل و کفن تا نظارت بر دفن فرد فوت شده نیز توسط همکاران ما انجام می‌شود و تعداد زیاد ابتلای همکاران بهداشت محیط به ویروس کرونا به علت همین نظارت‌ها اتفاق افتاده است.

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوال خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در مورد برخورد با واحد‌های صنفی متخلف اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد صنفی و صنعتی و کارگاهی توسط همکاران بهداشت محیط بازرسی شده و حدود ۴۹ هزار واحد که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند به دستگاه قضائی معرفی شدند.

فرهادی در مورد برخورد با قوه خانه‌های متخلف زیر زمینی گفت: بیش از ۱۷ هزار قهوه خانه به صورت موقت پلمب شده‌اند و تعطیلی واحدهای صنفی در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط ستاد ملی مقابله با کرونا پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: حجم عمده‌ای از واحدهایی که پلمب شده‌اند، سفره خانه‌هایی هستند که مواد دخانی عرضه می‌کردند. این برخوردها ادامه دارد، از طرفی باید میزان تقاضا را کاهش بدهیم. یعنی باید متوجه شویم که بیماری کووید- ۱۹، تنفسی است و استفاده مشترک از قلیان باعث افزایش صد درصدی انتقال بیماری می‌شود.

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری آنا در مورد رعایت گفت: در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیشترین میزان مربوط به بخش دولتی است. زیرا بسیاری از اقدامات در بخش دولتی با ابلاغ و دستورالعمل رعایت می‌شود. رعایت پروتکل‌های بهداشتی نزدیک به ۸۰ درصد در دستگاه‌های دولتی و اجرایی اتفاق افتاده است.

وی گفت: شاید برخی مجازات‌ها به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر خلاف میل ما باشد، اما با توجه به روند کاهشی رعایت این موارد، باید مجازات‌هایی اعمال شود.

فرهادی افزود: در دو تا سه هفته اخیر به دلایل مختلف، رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته است که این موضوع منجر به گسترش بیماری و بستری و فوتی‌ها را به دنبال دارد.

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت اظهار کرد: کلیه پسماندهای تولیدی چه در شهر و چه در روستا در جریان اپیدمی کرونا، مشکوک به عفونی است. با اطمینان بیش از ۹۵ درصد می‌گویم که همه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی فعال در کشور، به جز یک یا دو مورد که بیمارستان روانپزشکی هستند، همه پسماندهای عفونی تولید شده در بیمارستان را به وسیله دستگاه‌های بی خطرساز، بی‌خطر کرده و سپس به شهرداری برای امحا تحویل می‌دهند.

وی ادامه داد: بازیافت دستی و زباله‌‌گردی کاملا ممنوع است، اما متاسفانه هنوز این دو مورد وجود دارد. البته این اقدامات در مراکز رسمی شهرداری متوقف شده، ولی به صورت غیررسمی و به خصوص در کلانشهرهایی مثل تهران، هنوز پدیده زباله گردی مشاهده می‌شود. تاکنون سه یا چهار نامه مکتوب اخطار دهنده به شهرداری تهران و شهرداری‌های متخلف ارسال شده است.
آنا

۱۳۹۹/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...