نسخه چاپی

استقلال - پاختاكور نسخه كم‌رنگ ایران - ازبكستان

عکس خبري -استقلال - پاختاکور نسخه کم‌رنگ ايران - ازبکستان

فوتبال ایران و ازبكستان دو رقابت حساس را در فاصله كمتر از دو هفته در رده باشگاهی و ملی پشت سر می‌گذارد كه می‌توان آن را معیاری برای سنجش عملكرد دو كشور تلقی كرد.

به گزارش نما، دو تیم استقلال و پاختاکور تا ساعاتی دیگر در قطر و از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مصاف هم خواهند رفت و در پایان برنده این دیدار، یکی از دو تیم به جمع چهار تیم نهایی در منطقه غرب و هشت نهایی در لیگ قهرمانان صعود می‌کنند.

از طرفی با قدرت گرفتن فوتبال در ازبکستان و تقویت تیم‌های ملی و باشگاهی این کشور که مربیان وبازیکنان خارجی نقش قابل توجهی در این اتفاق داشتند، مصاف تیم‌های ایرانی و ازبک هم رنگ و بوی جدیدی گرفته چرا که ازبک‌ها به دنبال شکست دادن تیم‌هایی مانند ایران برای معرفی خود در فوتبال آسیا هستند تا رفته رفته، به جمع تیم‌های برتر آسیا ملحق شوند.

در نتیجه، مسابقاتی مانند لیگ قهرمانان آسیا و رقابت‌های ملی برای ازبک‌ها اهمیت فراوانی دارند و از سوی دیگر تیم‌های ایرانی برای ادامه برتری خود بر تیم‌های ازبک این رقابت را جدی‌تر از گذشته دنبال می‌کنند.

* دو تیم با شرایط مشابه

با این پیش زمینه، باید به مصاف استقلال و پاختاکور اشاره کرد که تا ساعاتی دیگر به مصاف هم می روند. این دیدار با توجه به جایگاه آبی‌های ایران و ازبکستان در میان هواداران، از اهمیت و حساسیت فراوانی برخوردار است و به نوعی هر دو از جهاتی در شرایط مشابه قرار دارند.

نفوذ آن‌ها در میان هواداران و دعوت شدن تعدادی از بازیکنان این دو تیم به تیم‌های اتفاقی است که موجب با اهمیت‌تر شدن مصاف آن‌ها شده است. با این تفاوت که با توجه به حضور تعداد زیادی از بازیکنان ایران در خارج از کشور، در سالیان گذشته بازیکنان کمتری از لیگ برتر ایران به تیم ملی دعوت می شوند اما در ازبکستان وضعیت همانند دهه ۶۰ و ۷۰ در ایران است که بازیکنان سرخابی، تیم ملی ایران را تشکیل می‌دادند.

صف‌آرایی دو تیم در قطر برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی، جدای از مسائل باشگاهی از حیث اهمیت در فوتبال ملی دو کشور هم اهمیت دارد کما اینکه AFC در تقسیم سهمیه‌های فصول آینده به موفقیت تیم‌های هر کشور نیز توجه دارد. در نتیجه تیمی که به مرحله بعد صعود کند، می‌تواند در دریافت امتیازات بیشتر در تقسیم سهمیه این مسابقات هم برای کشورش نقش آفرینی کند.

* صف‌آرایی ملی‌پوشان ایرانی و ازبک در تاشکند

به جز این، مصاف دو تیم در در شرایطی است که تیم‌های ملی ایران و ازبکستان هم تا چند روز دیگر در دیدار دوستانه اما مهم به مصاف می‌روند. اگر چه این دیدار دوستانه است اما به علت افزایش حساسیت‌ها در تقابل‌های طرفین و تلاش ازبکستان برای گرفتن جایگاه ایران در فوتبال آسیا، بازی رنگ و بوی مهم‌تری به خود گرفته است.

این دیدار ۱۲ روز دیگر در تاشکند برگزار می شود و پایانی بر یک سال تعطیلی بازی‌های ملی در آسیاست و دراگان اسکوچیچ و وادیم آبراموف می‌توانند تفکرات تاکتیکی خود را در زمین مسابقه پیاده کنند تا هواداران مشتاق تیم‌های ملی هم بتوانند در تعطیلی رقابت‌های رسمی، یک دیدار دوستانه بااهمیت را تماشا کنند.

به همین دلیل، موفقیت هر کشور در دو مصافی که به فاصله ۱۲ روز برگزار می‌شود، می‌تواند تا حدودی روند پیشرفت هر کشور را در سالیان گذشته نشان دهد و معیاری برای سنجش فوتبال دو کشور باشد.
منبع: ایسنا

۱۳۹۹/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...