نسخه چاپی

جزئیات جلسه لاریجانی با جنتی

یكی از نمایندگان مجلس با تشریح جزئیاتی از جلسه غیر علنی امروز مجلس، برخی اظهارات لاریجانی در این جلسه را بازگو كرد.

به گزارش نما، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات در جلسه علنی امروز مجلس، اظهار داشت: مجلس کاملا در جریان است که این طرح خلاف قانون اساسی است.

وی افزود: رئیس مجلس هم در جلسه غیر علنی صبح امروز اعلام کرد که جلسه‌ای را با آیت‌الله جنتی و حقوقدانان شورای نگهبان برگزار کردند و آنها دو دیدگاه را در این رابطه داشتند؛‌ یک دیدگاه این بود که این طرح خلاف قانون است و دیدگاه دیگر این بود که این طرح اختیارات شورای نگهبان را سلب می‌کند و در هر دو صورت این طرح در شورای نگهبان رد خواهد شد.

لاهوتی ادامه داد: اگر شورای نگهبان طرح را رد کند و مجلس بر نظرش اصرار ورزد، طرح به مجمع تشخیص می‌رود که این مسئله هم به صلاح نیست.

این نماینده مجلس گفت:‌با تصویب این طرح ما عده‌ای را وام‌دار یکدیگر می‌کنیم که این مسئله درست نیست.

به گزارش فارس، یکی دیگر از نمایندگان مجلس هم در گفت‌وگو با فارس، گفت که رئیس مجلس در جلسه غیر علنی صبح امروز از نمایندگان خواست تا برای تصویب کلیات طرح همراهی لازم را داشته باشند و در عین حال گفت که آن قسمت از طرح که مربوط به تاییدیه برای رجل سیاسی است را در جریان بررسی جزئیات حذف می‌کنیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: رئیس مجلس در جلسه غیر علنی امروز از نمایندگان خواست تا پیشنهاد حذف قسمتی که مربوط به تأییدیه برای رجل سیاسی است را مطرح و سایر نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کنند.

۱۳۹۱/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...