نسخه چاپی

امیررضا واعظی آشتیانی در گفتگو با نما:

خودباوری در تولید احیا شود / جریان نفوذ مانع پیشرفت كشور است

عکس خبري -خودباوري در توليد احيا شود / جريان نفوذ  مانع پيشرفت کشور  است

معاون اسبق وزیر صنایع گفت: ما باید به این سمت حركت كنیم كه خودباوری در تولید احیا شود و در عین حال زمینه های تولید و نیروهای خوش فكر و نهادهای دانش بنیان را مورد توجه و اهمیت قرار دهیم.

امیررضا واعظی آشتیانی در گفتگو با خبرنگار نما، درباره اینکه چرا پس از پایان دفاع مقدس در حوزه دفاع به پیشرفت های چشمگیر دست یافته ایم اما هنوز مشکلات اقتصادی پا برجا است؟، گفت: متاسفانه نئو لیبرالها در بدنه اقتصادی ما نفوذ کرده اند به همین جهت این نفوذ باعث می شود ما به خود باوری نرسیم، این نفوذ است که جایگاه ها را اشغال می کند درحالی که نفوذی ها نباید در آن جایگاه قرار بگیرند!
وی با بیان اینکه نفوذی ها کسانی هستند که چشم آنها به غرب و آمریکا است و همین نوع نگاه آنها باعث شده که امروز اقتصاد آشفته ای را شاهد باشیم، افزود: در صورتی که ما می توانیم از ظرفیت های بالقوه و بالفعل کشور به درستی استفاده کنیم.
معاون اسبق وزیر صنایع با اشاره به اینکه همین خود باوری و خودکفایی باعث شده در حوزه دفاعی قدرت مند شویم، اظهار داشت: اما اگر از ظرفیت داخل استفاده نکنیم نه در اقتصاد و نه در صنعت و تولید موفق نخواهیم شد.
واعظ آشتیانی تاکید کرد: علت آنکه ما در بخش دفاع موفق ظاهر شده ایم به دلیل آن است که عوامل نفوذی جرات نفوذ در آن اماکن را نداشته و ندارند بنابراین هرچه درهای نفوذ بسته شود ما پیشرفت می کنیم.
وی گفت: به همین جهت می توان اذعان داشت در حوزه هایی که ناموفق عمل کرده ایم به دلیل عوامل نفوذ است که اجازه نداده اند افراد کارآمد، شجاع، انقلابی راه پیدا کنند.
این فعال سیاسی با بیان اینکه در اصلاح شرایط اقتصادی ما باید تولید توانمند و کارآمد داشته باشیم،اظهار داشت: ما باید به این سمت حرکت کنیم که خودباوری در تولید احیا شود و در عین حال زمینه های تولید و نیروهای خوش فکر و نهادهای دانش بنیان را مورد توجه و اهمیت قرار دهیم.
واعظ آشتیانی تاکید کرد: نیروهای خلاق در کنار استفاده صحیح از ظرفیت های موجود می تواند کشور را به سمت کارآمدی سوق دهد.
وی همچنین با بیان اینکه باید نگاه درست به جوان گرایی داشته باشیم، اظهار داشت: عده ای شیپور را بر می دارند و می گویند مطلق باید از نیروهای باتجربه استفاده کرد و در مقابل هم عده ای براین باور هستند باید به صورت مطلق میدان را به جوانان داد درصورتی که معتقدم باید تلفیقی از تجریه و جوان گرایی را لحاظ کرد.
این فعال سیاسی با بیان اینکه در جوان گرایی باید فرآیند منطقی طی شود، افزود: وقتی این فرآیند به درستی طی شد آنگاه با برنامه ریزی و استفاده از نیروهای مخلص و انقلابی می توان فضایی که امروز متاسفانه در عرصه مدیریت کشور حاکم شده را نجات داد.

۱۳۹۹/۷/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...